فرجام خواهی رئیس جمهور اندونزی مانع اعدام تبعه این کشور در عربستان نشد

به گزارش رکنا، به نقل از روزنامه «جاکارتا پست»، گروه مدنی «حفاظت از مهاجران» اندونزی اعلام کرد که «محمد زینی مصرین» تبعه اندونزی، روز شنبه (26 اسفند) اعدام execution شده است.

«زینی» به عنوان راننده در عربستان مشغول به کار بود که در نوامبر 2008 (آبان 1387) به اتهام قتل Murder کارفرمایش به اعدام محکوم شد. وی در ژوئیه 2004 (تیر 1383) بازداشت شده بود.

نهاد مدنی «حفاظت از مهاجران» اندونزی پیش از این روند محاکمه کارگر اندونزیایی را مورد سؤال قرار داده بود و ابراز نگرانی کرده بود که احتمالا از وی تحت فشار اعتراف گرفته شده است.

این نهاد مدنی همچنین اطلاع داده بود که مظنون اندونزیایی از داشتن وکیل محروم بوده و تنها همراهش در جلسات دادگاه، مترجمی بوده که گفته می‌شود از وی به زور اعتراف گرفته است.

«حفاظت از مهاجران» اندونزی در بیانیه‌ای اظهار داشت: عربستان سعودی نه از طریق کنسولگری اندونزی در جده و نه از طریق وزارت امور خارجه، به اندونزی درباره انجام اعدام اطلاع نداده است.

وزارت امور خارجه اندونزی نیز در واکنش به بیانیه گروه «حفاظت از مهاجران»، اعدام تبعه اندونزی و عدم اطلاع رسانی از سوی مقامات سعودی را تأیید کرده است.

«جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی حداقل سه بار به طور رسمی در رویدادهای مختلفی، تقاضای توقف حکم اعدام اتباع اندونزیایی در عربستان را کرده بود: بار اول در سفری به ریاض در سپتامبر 2015 (شهریور 94)، بار دوم در زمان حضور پادشاه عربستان در اندونزی در مارس 2017 (اسفند 95) و آخرین بار از طریق فرستادن نامه‌ای به مقامات عربستان در نوامبر 2017 (آبان 96).

بر اساس گزارش‌ها کنسولگری اندونزی در جده نیز برای بازنگری در پرونده «زینی» در سال‌های 2011 و 2014 اقداماتی کرده بود، اما محکومیت وی کاهش نیافت تا پس از حدود 14 سال از دستگیری، اعدام شود.

این اعدام درحالی رخ داد که کارگران اندونزیایی در عربستان که عمدتا زن هستند بارها نسبت به بد رفتاری ، آزار و شکنجه Torture توسط کارفرمایان خود به وزارت کار اندونزی شکایت کرده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 367904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟