سرهنگ فرامرز شاکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان سنندجی مبنی بر اینکه از طریق یکی از شبکه های اجتماعی از آنها کلاهبرداری Fraud شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس Police فتا شهرستان سنندج قرار گرفت. 
وی افزود: پلیس در بررسی های خود دریافت فردی از طریق یک شبکه اجتماعی پر طرفدار با قرار دادن تصاویری از چند خودرو، مدعی فروش اقساطی خودرو به مردم شده بود که بسیاری با دیدن این آگهی اقدام به واریز پول به حساب اعلام شده برای خرید خودرو کرده بودند. 
سرهنگ شاکری با بیان اینکه در میان این افراد کسانی بودند که 6 ماه قبل به حساب این فرد برای خرید خودرو پول واریز کرده بودند، اضافه کرد: فرد کلاهبردار ساکن تهران بود که پلیس فتا پس از بررسی شکایت ها، با شناسایی حساب بانکی مورد نظر، آن را مسدود کرد و با کسب نیابت قضایی، محل سکونت فرد در تهران شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد. 
وی یادآور شد: این فرد از طریق این شبکه اجتماعی اعتماد برخی از شهروندان سنندجی را جلب کرده و مبالغی از افراد برای ثبت نام خرید خودرو دریافت می کرد و چون مالباختگان در صورت پیگیری شکایات خود مجبور به پرداخت هزینه های بیشتری می شدند لذا از پیگیری یا شکایت نیز صرف نظر می کردند. 
وی تاکید کرد: متهم پس از دستگیری در بازجویی های پلیسی به 630 فقره کلاهبرداری به مبلغ پنج میلیارد ریال اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد و با قرار وثیقه پنج میلیارد ریالی روانه زندان Prison مرکزی سنندج گردید. 
سرهنگ شاکری از همه کسانی که به این شیوه از آنها در یک شبکه اجتماعی پرطرفدار با هدف خرید خودرو، کلاهبرداری شده خواست برای پیگیری، شکایت و شناسایی متهم به پلیس آگاهی استان کردستان مراجعه کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 364335 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟