متهم شدن نامزد انتخاباتی به علت انتشار تصاویر مرتبط با داعش

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، «مارین لو پن»، رهبر حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه به دلیل انتشار تصاویری خشونت آمیز از گروه تروریستی داعش ISIS در سال 2015 در صفحه توییتر خود، به طور رسمی در دادگاهی در نانتر پاریس متهم شد.
متهم شدن مارین لو پن در روز پنجشنبه به دلیل انتشار 3 تصویر مرتبط با تروریسم پس از آن رخ داد که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، پارلمان فرانسه مصونیت قضایی لوپن را به دلیل انتشار این تصاویر لغو کرد. تصمیم به لغو مصونیت قضایی لو پن بوسیله یک کمیته چند حزبی صورت گرفت که مسئول نظارت بر عملکرد‌های داخلی پارلمان است. این تصمیم پس از درخواست مقامات فرانسه برای لغو مصونیت قضایی لو پن اتخاذ شد. 
لوپن که در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته از «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور کنونی فرانسه شکست خورد، هم اکنون به «انتشار پیام های خشونت آمیز که به انجام اقدامات تروریستی منجر می شود و به طور جدی بر کرامت انسانی آسیب می رساند» متهم شده است.
گزارشها حاکی از آن است که چنین جرمی 3 سال حبس و جریمه 75 هزار یورویی برای لوپن به دنبال خواهد داشت.
مارین لو پن این 3 تصویر از تروریستهای داعش را چند هفته پس از حادثه Incident تروریستی که در نوامبر سال 2015 در پاریس رخ داد، منتشر کرد. این حادثه به کشته شدن 130 نفر منجر شد. در یکی از این تصاویر، جسد «جیمز فولی»، خبرنگار آمریکایی که تروریستهای داعش سرش را از تنش جدا کرده اند، دیده می شود. در تصویر دوم یک عنصر داعش با لباس نارنجی درحالی که پشت یک تانک نشسته است دیده می شود. تصویر سوم هم مربوط به سوزانده شدن یک نفر در داخل قفس به دست تروریستهای داعش است.
لوپن زیر این تصاویر نوشته بود: «داعش این است.»
در واقع وی این تصاویر را در واکنش به اقدام یک خبرنگار فرانسوی که مقایسه ای میان حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه و گروه افراط گرایان انجام داده بود، منتشر کرد. وی پس از مدتی بنا به درخواست خانواده جیمز فولی، تصویر مرتبط با وی را از صفحه خود پاک کرد.
لو پن پیشتر اعلام کرد: من به خاطر محکوم کردن اقدامات داعش متهم شده ام. در کشورهای دیگر به خاطر چنین کاری به من مدال هم می دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید. 

کدخبر: 362260 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟