مادرم با تمام بدبختی و فلاکتی که سرمان آمده بود می سوخت و می ساخت و دم نمی زد. متاسفانه پدرم به مواد مخدر اعتیاد داشت وطفلک مادرم می گفت : برای آینده من و دو خواهرم ، این زندگی نکبتی را تحمل می کند.

او سر کار می رفت و از جان خود مایه می گذاشت تا شکم ما را سیر کند.همه دوستان وآشنایان می دانستند پدرم عملی است و با نگاه تحقیر آمیزشان ما را عذاب می دادند.

در سنین نوجوانی با تشویق های پدرم به مواد مخدر Drugs آلوده شدم .مادرم که نمی دانست معتاد Addicted شده ام ، همیشه می گفت: تو تنها امید و آرزوی من هستی و عصای دست روزهای پیری و از کار افتادگی ام خواهی بود.

وقتی به خاطر اعتیاد از مدرسه اخراجم کردند تا چند روز لب به غذا نزد و آرام و قرار نداشت . به هر دری زد تا مرا پاک کند اما تک تک سلول هایم به این مواد لعنتی وابسته شده بود و نمی توانستم ترک کنم .

سال ها به سرعت گذشتند ، مشکلات مادرم قوز بالا قوز شده بودند. بیچاره مادرم ؛هم باید خرج خانه را جور می کرد و هم هزینه ی اعتیاد من و پدرم را می داد.

چین و چروک صورتش قیافه ظاهری او را حداقل 20 سال بیشتر از سن واقعی اش نشان می داد. حال و روزم بد بود و می ترسیدم به سربازی بروم .

مادرم پولی از فامیل مان قرض گرفت و مرا در مرکز ترک اعتیاد بستری کرد . او مرا ترک داد و چند ماهی پاک بودم.

حتی برایم به خواستگاری رفت تا بلکه مسئولیت زن و زندگی به گردنم بیفتد و دنبال اعتیاد نروم ؛اما راست می گویند که توبه گرک مرگ است.

یکی دو ماه بعد از ازدواج، متاسفانه پسر یکی از دوستان قدیمی پدرم به سراغم آمد. من توسط این دوست ناباب دوباره به دام اعتیاد افتادم.

همسرم که فهمیده بود آلوده شده ام قهر کرد و خانه پدرش رفت. قول دادم ترک کنم . ناهید به اعتبار حرف ها ی مادرم به خانه برگشت ولی هربارکه چند روز از ترک اعتیادم می گذشت دوستان ناباب سر راهم سبز می شدند و من... .

فکر می کردم ناهید هم مثل مادرم صبور و عاشق زندگی اش است، اما او در برابر کثافت کاری هایم تاب نیاورد و رفت سراغ سرنوشت خودش.

بعد از طلاق احساس سرشکستگی می کردم از خانواده فاصله گرفتم . کارتن خواب شدم و حالا ماموران کلانتری  به اتهام سرقت Stealing دستگیرم کرده اند.

گفتگو با کارشناس:

«طیبه روغنگر» مدرس مهارت های زندگی و مشاور خانواده در این باره گفت: اعتیاد عبارت ازوابستگی به عوامل یا موادی که تکرار مصرف آنها با کم و کیف مشخص و در زمان معین از دیدگاه معتاد ضروری به نظر می رسد و با وابستگی روانی و جسمانی همراه است .

کارشناس ارشد مشاوره مرکز مشاوره آرامش پلیس خراسان رضوی افزود: زمانی که یکی از اعضای خانواده معتاد می شود سایر اعضای خانواده نیز هر یک به نوعی تحت تأثیر عواقب اعتیاد او قرار می گیرند.

بیماری اعتیاد در واقع بر روح وروان و رفتارهای هریک از اعضای خانواده تأثیر گذاشته و زندگی آنها را نیز از حالت عادی خارج می کند.

وی خاطر نشان کرد: در این خانواده ها فرزندان هر روز شاهد استعمال مواد مخدر و محرک توسط والدین خود می باشند و زمینه مناسبی برای ابتلا آنها فراهم می شود

«طیبه روغنگر» خاطر نشان کرد: با توجه به آسیب هایی که اعتیاد بر زندگی افراد می گذارد بیان نکاتی پیشگیرانه برای کاهش این آسیب ها می تواند مفید فایده باشد:

نکته اول اینکه فرزندان را از این گونه موقعیت ها دور نگه داریم تا گرفتار معضلی بنام اعتیاد نشوند.

نکته دوم، توانایی فرزندان را بالا ببریم و شخصیت آنها را قوی کنیم تا جایگاه اجتماعی مثبتی در جامعه برای خود داشته باشند.

وی تاکید کرد: ضوری است به خانواده ها آموزش داده شود تا مهارت های لازمه را برای ساختن پیوند قوی و ارتباط های خانوادگی و داشتن محیط سالم وامن کسب کنند تا به عنوان یک الگوی خوب مشوق فعالیت های سالم فرزندان باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

آزار و اذیت دختر 19 ساله در پارتی شبانه / مرد شرور فرار کرد + عکس

عاقبت راننده وانت جنجالی که خودروهای خیابان قیطریه را یک طرفه در هم کوبید + فیلم

خطری که از بیخ گوش عروس وداماد در ماه عسل گذشت + فیلم و عکس

عکس های دلخراش/ تصادف خونین 5 خودرو در اتوبان کرج

تجاوز به مریم  13 ساله در خانه پدری / به مادرم پشت کردم و ..!

اقدام زشت 9 مرد و 3 زن در بیابان های اطراف خاتم

نرگس را به حمام بردم و داخل وان بود که ..!

امیر به من و سیامک گفت برای خودتان قبر بکنید و .!

باخت زندگی در قمار اینترنتی / هشدار سرهنگ علی کریمی

زن مهرداد با شوهرم من خیلی صمیمی شده و ..! / بابک نسبت به این زن تعصب دارد و ..!

مادر بچه هایم راه کثیفی رفت و من در دام زن مطلقه ای افتادم

سیمین زن مطلقه ای بود که در هتل تن به بی شرمی مردمسافر داد و..!

گواهینامه نداشتن مهدی قائدی دردسر ساز شد؟/چه کسی پشت فرمان بود؟+عکس

زهره عروس 11 ساله یک پیرمرد شد / شوهرم توقعاتی دارد که نمی توانم انجام دهم!

بسکتبالیست مشهور و همسرش در سانحه رانندگی جان باختند +تصاویر

گفتگو با جوانی که با یک دختر زندانی ازدواج کرد / سیما عروس زندان شد!

دختر 8 ساله مادرش را با مردان کثیف می دید تا اینکه..!

کدخبر: 351432 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟