دوازدهم خردادماه سال 93، مأموران پلیس از قتل Murder مرد میانسالی در پاکدشت باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به مردی 60 ساله به نام یعقوب بود که با شلیک گلوله پشت فرمان اتوبوس به قتل رسیده بود، با انتقال جسد به پزشکی قانونی کارآگاهان پلیس در اولین گام از تحقیقات خود دریافتند، مقتول به خاطر معامله قطعه زمینی با افراد خانواده‌ای در پاکدشت اختلاف داشته است. همچنین در پاره دیگری از تحقیقات مشخص شد جوان 27 ساله‌ای از آن خانواده به نام بهزاد، یعقوب را قبلاً تهدید به مرگ کرده بود. از آنجایی که قتل حوالی کارخانه‌ بازیافت ضایعات اتفاق افتاده بود، پلیس با بررسی دوربین‌های مداربسته کارخانه دریافت بهزاد به همراه 9 نفر از اعضای خانواده‌اش هنگام وقوع قتل به بهانه خالی‌کردن بار در کارخانه حضور داشته است، به این ترتیب آن 9 نفر بازداشت شدند اما همگی جرمشان را انکار کردند و گفتند از قتل بی‌خبریم.
با انکار متهمان اما بنا به شواهد و قرائن موجود، برای بهزاد به اتهام مباشرت در قتل و برای دیگر متهمان به اتهام معاونت در قتل کیفرخواست صادر و پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
صبح دیروز، بهزاد از زندان Prison اعزام و دیگر متهمان که با قرار وثیقه آزاد بودند، در جلسه محاکمه حاضر شدند. بعد از اعلام رسمیت جلسه، اولیای دم که مادر و چهار فرزند مقتول بودند درخواست قصاص کردند، سپس بهزاد به اتهام مباشرت در قتل در جایگاه قرار گرفت و با انکار جرمش گفت: «همراه پدر، برادر، عمو و عموزاده‌هایم همگی در کار جمع‌آوری ضایعات بودیم و با خاوری که شریکی خریده بودیم ضایعات را به یک کارخانه بازیافت می‌بردیم و می‌فروختیم، شب حادثه Incident که یعقوب به قتل رسید ما 6 تن ضایعات را بار کامیون کرده بودیم و به کارخانه می‌بردیم. نزدیک کارخانه من و برادرم از خستگی راه پیاده شدیم و پشت دیوار کارخانه خوابیدم. پدرم همراه عمو و عموزاده‌هایم همگی داخل کارخانه رفتند و ساعتی بعد عمویم تماس گرفت تا برای خالی کردن بار به کمک آنها برویم. از بالای دیوار به داخل کارخانه پریدیم و بعد از وزن‌کشی، بارها را از خاور پیاده کردیم و به خانه دوستم برگشتیم، باور کنید از حادثه قتل هیچ اطلاعی ندارم و زمان وقوع آن در کارخانه بودم.»
در ادامه ریاست دادگاه با اشاره به مشاهده فیلم دوربین مداربسته کارخانه و تناقضات در اظهارات متهم، سؤالاتی را مطرح کرد.
قاضی: شما مدعی هستید زمان قتل در کارخانه مشغول خال‌ کردن بار بودید، اما مطابق فیلم شما بعد از خالی کردن بار وارد کارخانه شده‌اید.
متهم: قبول ندارم.
قاضی: شما گفته بودید وقتی از کارخانه خارج شدید ماشین خاور خراب شد و یک پراید کرایه کردید اما در فیلم مشاهده شد که آن خودروی پراید کنار جاده آماده بود تا شما را سوار کند. چه توضیحی دارید؟
قبول ندارم، بعد از خرابی خودرو رفتیم کنار اتوبان و یک پراید کرایه کردیم.
قاضی: با ردیابی تلفن همراه، تلفن برادر شما در همان محل قتل ردیابی شده است ولی در اظهاراتتان گفتید برادرتان کنار شما خواب بوده؟!
وقتی خواب بودم، چشم دیگری نداشتم که بدانم برادرم کجاست در این صورت چرا مباشرت در قتل را به من اتهام زده‌اند!
قاضی: طبق گفته‌های پسر عمویت، چند شب قبل از حادثه یک سلاح کمری و مهمات را به خانه دوستت بردی و به او امانت دادی، از طرفی مقتول نیز با شلیک گلوله به قتل رسیده است چه توضیحی داری؟
متهم: او رفیقم نبود، ضمناً پسرعمویم بعدها گفت به خاطر فشارهای بازجویی مجبور شده اسم مرا بیاورد.
قاضی: در مورد اینکه مقتول را تهدید به مرگ کرده بودید، چه جوابی داری؟
متهم: قبول ندارم.
سپس ریاست دادگاه با توجه به تناقضات در اظهارات متهم، فیلم ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته کارخانه را در جلسه دادگاه پخش کرد، اما متهم بار دیگر جرمش را انکار کرد و منکر قتل شد. او در آخرین دفاعش گفت: «زمانی که به زندان رفتم پسرم چهار ماهه بود و او را تا به حال ندیده‌ام، از شما تقاضا دارم هر چه زودتر تکلیف مرا روشن کنید چون دیگر تحمل شرایط زندان را ندارم و دلم برای پسرم تنگ شده است.»
در ادامه برادر بهزاد به اتهام معاونت در قتل در جایگاه قرار گرفت، او نیز با تأیید توضیحات برادرش جرمش را انکار کرد و در آخرین دفاعش گفت: «قتل را قبول ندارم و هیچ دخالتی نداشتم، حتی اگر این موضوع با علم قاضی نیز روشن شود، باز قبول ندارم چون هیچ دلیل موجهی علیه من وجود ندارد.»
در پایان هئیت قضایی بعد از انکار جرم Crime از سوی دیگر متهمان پرونده جهت صدور رأی وارد شور شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اقدام شیطانی با منصوره 16 ساله در اتاق خواب / دایی ام هم آنجا بود که ..! +عکس

وقتی سوار تاکسی شدم راننده مسیرش را عوض کرد و مرا به محل خلوتی در غرب تهران برد و..!

دردسر دختری با رفتار پسرانه برای مادر شوهردارش! +عکس

افشین پیروانی داغدار شد

مرگ دلخراش ورزشکار مدافع حرم در ماهشهر +عکس

تجاوز و قتل زینب 7 ساله شهر را به هم ریخت / 2 نفر کشته شدند+عکس

اشک های همسر سرمهندس نفتکش ایرانی روی آنتن زنده تلویزیون +فیلم

درگیری گانگسترهای مواد مخدر در غرب تهران / مجید کشته شد +عکس

بازیگر معروف سریال شهرزاد زیر تیغ جراحی رفت

اسامی کامل سرنشینان نفتکش ایرانی به همراه مسئولیت‌ها +عکس

عکس سلفی پس از آزار وحشیانه دختر 22 ساله+ عکس 16+

2 پیکر جدید در نفتکش ایرانی پیدا شد / ماموران تکاور ارتش ایران آماده ورود به کشتی

ازدواج 2 پسر جوان با یکدیگر در مکه + فیلم و عکس جشن عروسی

اعتراف مدیر شرکت به قتل خانم مهندس در ساری / پروانه را به باغ بردم و ..! + عکس

مهران خیلی شیک با ماشین لوکس سر قرار آمد و من نفهمیدم چه کنم تا اینکه..!

وقتی شوهرم جمال همراه زن غریبه از خانه خارج شدند، دنیا روی سرم خراب شد!

پس از کشتن میلاد یک شب در دفتر کار با مادرش تنها شدم و از او درخواست ارتباط شیطانی کردم که ..! +عکس

اقدام بی رحمانه یک جوان با دو توله سگ + فیلم 16+

٧ روز بی‌تابی برای گمشدگان دریا / گفتگو با خانواده های منتظر ملوانان گرفتار در نفتکش ایرانی +فیلم و عکس

قتل ‌یک زن و 3 دخترش در آرامستان کرمانشاه / شاهدان قتل عام چه گفتند؟ +عکس

کدخبر: 346784 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟