ماجرای این پرونده جنایی از یکم شهریور‌ماه امسال شروع شد. سعید، متهم اصلی، برای یک دورهمی شبانه به خانه سهراب یکی از دوستانش رفت. ساعت از نیمه شب گذشته بود که طعم این شب‌نشینی شرابی تلخ شد و دو دوست صمیمی به جان یکدیگر افتادند.
دعوای آن ها به خیابان کشیده شد و تا در خانه عموی سعید ادامه پیدا کرد. در این میان مقتول که انتظار این رفتار را از برادرزاده و دوستش نداشت، به میان آمد و با ریش‌سفیدی سعی داشت تا رابطه متشنج شده سعید و دوستش را آرام کند؛ اما به دلیل اینکه آن ها حالت طبیعی نداشتند، دست بردار نبودند و مدام سروصدا و عربده‌کشی می‌کردند.
صدای لفاظی‌های پرخاشگرانه سعید و دوستش موجب شد تا برخی از اهالی محل بیدار شوند و به نظاره آنان بپردازند. زمان در حال سپری شدن بود وعموی سعید مدام فریاد می‌زد و درخواست می‌کرد تا ساکت شوند؛ ولی آنان دست‌بردار نبودند.
بالاخره با وساطت عموی سعید و پدر سهراب این دعوا خاتمه پیدا کرد؛ اما این پایان کار این نزاع نبود. سعید به خانه‌شان رفت و عموی او با خیال اینکه بردارزاده‌اش از خر شیطان Evil پیاده شده و دعوا را تمام کرده است، با سهراب، دوست سعید، شروع به صحبت کرد که صدای شلیک گلوله‌ای خواب را از سر اهالی محل پراند.

قتل عمو با کلت جنگی
سکوت عجیبی فضای محله را فرا گرفته بود. سعید که یک کلت کمری جنگی در دست داشت، وسط کوچه و در مقابل خانه عمویش ایستاده بود و در حالی که بلندبلند می‌خندید به بدن غرق در خون عمویش نگاه می‌کرد. سهراب از ترس اینکه قربانی دوم این ماجرا باشد، متواری شد.رمضان، عموی‌ سعید که از ناحیه سر دچار جراحت عمیقی شده بود، وسط کوچه افتاده بود و به سختی نفس می‌کشید. در این میان همسر رمضان، بلافاصله موضوع را به اورژانس اطلاع داد تا شاید بتواند برای شوهرش کاری انجام دهد؛ اما تا رسیدن عوامل انتظامی و امدادی کار از کار گذشت. سعید پا به فرار Escape گذاشت و رمضان نیز تمام کرد.

گشوده شدن پرونده در دادسرا
با تأیید فوت رمضان، موضوع به مقام قضایی اعلام شد و طولی نکشید که بازپرس جنایی دادسرای مشهد در بیمارستان حاضر شد. در بررسی اولیه جسد مشخص شد متوفی مردی حدودا ۵٠ ساله است که از ناحیه چشم راست و شقیقه، دچار جراحت عمیقی شده است. اظهارات افسر گشتی کلانتری شهید باهنر مشهد که در محل حادثه Incident حضور داشت، حاکی از آن بود که متوفی هدف گلوله قرار گرفته است و بر اساس این مدارک، فرضیه قتل Murder مطرح شد و رسیدگی به این پرونده، بر عهده تیمی از مأموران اداره جنایی پلیس Police آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت. در این میان، جسد نیز برای بررسی دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد.
همسر متوفی در مواجهه با بازپرس پرونده عنوان کرد: «ساعت حدود یک بامداد بود و سعید و دوستش به علتی نامعلوم در مقابل خانه ما به جان یکدیگر افتاده بودند. شوهرم با شنیدن صدای آنان به داخل کوچه رفت. آنان حالت طبیعی نداشتند و مدام به همدیگر پرخاش می‌کردند. در این میان رمضان از آن‌ها می‌خواست تا آرام باشند و دعوا نکنند. با وساطت رمضان و پدر سهراب دوست سعید، برای لحظه کوتاهی این دعوا پایان یافت و سعید به خانه‌شان رفت. شوهرم داخل کوچه مشغول نصیحت کردن سهراب بود که سروکله سعید مجددا پیدا شد. چون هوا تاریک بود، به‌خوبی نمی‌توانستیم تشخیص دهیم که سعید چه چیزی در دست دارد. فکر می‌کردیم می‌خواهد مثل همیشه مسخره‌بازی در آورد که یکهو صدای مهیب شلیک تیر، هوش از سرمان پراند. شوهرم را دیدم که نقش بر زمین است و سعید نیز با صدایی بلند می‌گفت: عمویم را کشتم».
تیم جنایی برای به دست آوردن سرنخی از متهم اصلی راهی محل ارتکاب جرم Crime که خانه‌ای مسکونی واقع در شهرک شهید باهنر بود، شد. با حضور مقام قضایی در محل حادثه مشاهده شد که مقدار زیادی خون در مقابل خانه‌ای مسکونی بر روی زمین ریخته است که طی نمونه‌برداری از آن مشخص شد که به متوفی تعلق دارد.با به دست آمدن این اطلاعات و احتمال اینکه قاتل The Murderer فراری برادرزاده مقتول باشد، تحقیقات شناسایی او آغاز شد تا اینکه متهم اصلی به‌همراه سلاح کمری‌اش خود را به پلیس معرفی کرد.

اعتراف صریح به قتل عمو
کارآگاهان با اطلاع از تسلیم شدن متهم، بلافاصله وارد عمل شدند و طی هماهنگی قضایی این پسر ٢۶ ساله را به مرکز اداره جنایی پلیس آگاهی انتقال دادند. سعید که طی این دو روز مورد هجمه‌های زیادی از سوی وجدانش قرار گرفته بود، بدون اینکه مقاومتی از خود نشان دهد لب به بیان واقعیت گشود و صراحتا به قتل عمویش به وسیله سلاح جنگی اعتراف کرد.
سعید که دیگر چیزی برای کتمان کردن نداشت، به بازگو کردن جزئیات این حادثه پرداخت و به افسر تحقیقات پرونده‌اش گفت: «آن شب مشروب زیادی خورده بودم و سرم به کلی داغ بود. سر موضوعی که نمی‌دانم چه چیز بود، با سهراب درگیر شدم و عمویم این وسط می‌خواست با ریش سفیدی دعوای ما را بخواباند. من که اعصابم به‌کلی به‌هم ریخته بود، به خانه رفتم و کلتم را برداشتم و به قصد شلیک به سهراب راهی محل شدم. نوک اسلحه را به سمت دوستم نشانه رفتم که در این میان تیر به عمویم خورد. قصد نداشتم عمویم را بکشم».
در ادامه پزشکی قانونی نیز علت تامه مرگ را اصابت گلوله کلت کمری به سر مقتول اعلام کرد.

صدور کیفرخواست
این پرونده پس از تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل، برای صدور کیفر خواست، در اختیار شعبه اظهار نظر ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد قرار گرفت که قاضی Judge صادق صفری در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: «با توجه به اینکه متهم در اعترافات خود ادعا کرده قصد قتل عمویش را نداشته و می‌خواسته درس عبرتی به دوستش بدهد، بررسی‌های میدانی دادسرا و اظهارات شاهدان ماجرا واقعیت را چیزی جز اعترافات سعید می‌داند؛ چرا که متهم با نیت قتل، اسلحه جنگی‌اش را برداشته، به سمت عمویش نشانه‌روی کرده و پس از ارتکاب قتل عنوان کرده عمویش را کشته است».
وی افزود: «علاوه بر این موضوع، توهم ناشی از شرب خمر او منتفی است؛ چراکه بر اساس مستندات موجود، متهم با علم به ارتکاب جرم پس از قتل، بلافاصله از محل متواری شده و بعد از گذشت دو روز خود را تسلیم کرده است که همه این مستندات دال بر آگاهی او از ارتکاب جرم در زمان حادثه داشته است».
صفری ادامه داد: «این پرونده پس از پیگیری‌های تخصصی این شعبه دادیاری منتهی به کیفرخواست شد و طبق درخواست اولیای دم از محاکم کیفری یک، برای مجازات متهم تقاضای قصاص شد».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز به سرباز هم خدمتی ساعت 4 و نیم صبح / سرباز جوان به اعدام محکوم شده بود!

فرار داماد از اتاق حجله / عروس تحت تعقیب قرار گرفت!

قتل رییس موسسه مالی اعتباری از سوی مشتری مالباخته در کرج + عکس

3 روز زندگی 2 جوان ایرانی با جسد دوستشان در ترکیه + عکس

دختر 27 ساله، خود را در اتاق خواب دار زد! / در جنوب تهران رخ داد

2 سال با کیوان بودم / وقتی با بیژن نامزد کردم هنوز به او فکر می کردم تا اینکه ..!

از راننده پراید درخواست آهنگ خاص کردم و او مرا به زور آزار داد و ..!

ارتباط پنهانی ام با میترا خوب بود تا اینکه او را به خلوتگاه بردم و ..!

وقتی مادرم عاشق مردی زن دار شد!

سارق حرفه‌ای: دزد بامرام هستم و پراید نمی دزدم!

زن بی رحم به 6 ماه حبس در سلول بدون بخاری در زمستان محکوم شد + عکس

در جست و جوی خدمه نفت کش ایرانی در آب‌های «یانگ تسه» / موبایل خلبان عروجی روشن است و..!+ فیلم و عکس

طعم شب نشینی شرابی 2 دوست صمیمی تلخ شد!

مرد برنج فروش در تصادف عمدی طلبکارش را زیر گرفت و کشت +عکس

پسر 11 ساله تاجر سرشناس 6 روز گروگان 2 جوان بود تا اینکه ..! + عکس

 

کدخبر: 344993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟