فرمانده مرزبانی هرمزگان: ۵ لنج تجاری در آب‌های هرمزگان توقیف شد

سرهنگ علی‌اصغر خرم‌روی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کشفیات توسط ماموران مرزبانی در شهرستان‌های بندرلنگه در غرب استان و سیریک در شرق هرمزگان و در پی ارتقای امنیت مرزها و برخورد جدی و قانونی با متخلفان اقتصادی صورت گرفته است.

وی بیان داشت: در همین مدت زمان و با توقیف این شناورها، 12 نفر قاچاقچی Smuggler کالا و ارز نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده مرزبانی هرمزگان خاطرنشان کرد: عمده کالاهای قاچاق Contraband کشف شده که ارزش آنها از سوی کارشناسان 24 میلیارد و 725 میلیون ریال برآورد شده، شامل مواد غذایی مانند شکر، برنج، چای، روغن، لوازم خودرو، لوازم خانگی، سیگار، لوازم کامپیوتر، البسه قاچاق و برخی اقلام دیگر می‌باشد.

سرهنگ خرم‌روی اظهار داشت: پنج فروند موتور لنج تجاری حامل و فعال در قاچاق کالا توقیف و 12 نفر متهم در این رابطه نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان با اشاره به تاثیرات سو قاچاق کالا و ارز بر اقتصاد و تولید ملی و ترویج تجمل‌گرایی در جامعه، تصریح کرد: در همین راستا و به منظور حمایت و حراست از منابع ملی و حفظ و استمرار امنیت اقتصادی، مقابله با این پدیده شوم اقتصادی از جمله اولویت‌های مهم مرزبانی است.

خرم‌روی با اشاره به اینکه امنیت یک مقوله نسبی و همواره دغدغه مردم در جامعه بوده است، افزود: امنیت و سلامت از نیازهای مهم و اصلی شهروندان است و همه موظف هستیم همان‌گونه که به موضوع سلامت خود حساس هستیم در بحث امنیت نیز این حساسیت را داشته باشیم.

 موقعیت جغرافیایی هرمزگان موجب شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 341590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟