photo_2017-11-21_18-32-43

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، به تازگی فردی با درست کردن یک صفحه در یوتیوب با نام مستعار مهران مهران اقدام به تخریب اپلیکیشن اینترنتی اسنپ کرده است.
با پیگیری های گروه حوادث رکنا مشخص شد که ویدئوهای بارگذاری شده در این صفحه که تعداد آن به پنج عدد می رسد هیچ گونه ارتباطی با راننده های اسنپ ندارد و برخی از آن ها نیز مربوط به خارج کشور است.

اخاذی های اینترنتی

بی اعتبار کردن یک اپلیکیشن فعال در ایران با تبلیغات نادرست بهانه ای شد تا دراین گزارش روند رسیدگی به جرایم اینترنتی، اخاذی اینترنتی و هتک حیثیت در فضای مجازی را از منظر قانونگذار مورد بررسی قرار دهیم.

تخریب برندهای تجاری با هدف افزایش دنبال کننده یا اعضا دراین روزها که سیطره فضای مجازی در زندگی افراد جامعه رو به افزایش است به یکی از راه های ضد تبلیغاتی تبدیل شده است که می تواند دستاوردهای بدی مانند افزایش بی اعتمادی و تخریب برندهای معتبر را در پی داشته باشد.
ژرژیک آبرامیان، عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه رسیدگی به این دست از جرایم اینترنتی به خبرنگار رکنا گفت: در خصوص این جرایم، فارغ از اینکه شکل آن چگونه باشد و در چه قالبی ارائه شود، خواه روزنامه، شب نامه و در فضای مجازی باشد از قانون Law به صورت استنتاجی استفاده می شود.
وی در ادامه افزود: البته از نظر من این دست از موارد از آن جایی که نو و تازه محسوب می شود جای کار زیاد دارد و هنوز بطور دقیق مورد مطالعه قرار نگرفته است.
عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در ادامه در پاسخ به این سئوال که مدعی العموم می تواند به جرایم اینترنتی در حق اشخاص ورود کند یا خیر گفت: هر گونه جرم Crime در حق جامعه و افراد باشد و حق الناسی پایمال شود مدعی العموم می تواند ورود کند. هتک حیثیث افراد نیز در صورت مشهود بودن از این دست محسوب می شود .

یکی از مدیران ارشد اسنپ به خبرنگار رکنا گفت: ما در مقابله با این هجمه‌ها سکوت نکرده و این موضوع و موارد مشابه را تا به نتیجه رسیدن پیگیری‌های قضیه به جد دنبال می‌کنیم.  برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 329979 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟