عضو شوید، حشیش دریافت کنید! / به همین راحتی!

روزگاری بود که عمدتاً علاف‌های حاضر در پارک‌های جنوب شهر، خرابه‌ها یا پاتوق‌های مختلف شهری همان ساقی‌هایی بودند که به صورت مخفیانه و یواشکی مشت گره کرده خود را در دست دیگری می‌گذاشتند تا به اصطلاح پخش‌کننده مواد‌مخدر باشند. کم‌کم به مدد پیشرفت‌های روزافزون مدرنیسم که همواره اصل استفاده صحیح از آن بر فرهنگ مردم پیشی می‌گیرد، ساقی‌های کف خیابانی نیز خود را با روزگار هماهنگ کردند و کم‌کم از مخفی کردن حشیش و تریاک در میان شمشادهای فضای سبز به سایت‌های مجازی سوق پیدا کردند که خطر‌پذیری کمتری داشت. حالا کار به جایی رسیده که به‌رغم تأکید پلیس فتا مبنی بر رصد کانال‌ها و صفحات مجازی قمارخانه‌های آنلاین و فروش اینترنتی و مجازی مواد‌مخدر و مشروب، همچنان سفارش آسان و قابل دسترس انواع و اقسام مواد‌مخدر در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی فراهم است، بی‌آنکه وزارتی به نام ارتباطات و پلیسی به نام فتا نظارتی بر این رد و بدل‌های ساقی‌ها و مشتری‌های قرن بیست و یکمی داشته باشد. 
امروز نیروی انتظامی از مسدودکردن سایت‌هایی که مروج آموزش ساخت مواد‌مخدر و فروش آن هستند، خبر می‌دهد، فردا ساقی‌های مجازی بستر فعالیت خود را به شبکه‌های مجازی می‌کشند، امروز وزارت ارتباطات ادعای رصد و فیلترینگ هوشمند می‌کند، فردا ساقی‌های به‌روز‌تر به‌گونه‌ای دیگر مشتری‌مداری خود را در صفحات مجازی حفظ می‌کنند؛ چراکه بستر امن فعالیت خرد و کلان به دور از چشم حاضران و ناظران بیش از هر نقطه‌ای از هر شهر امن خواهد بود. 
در نهایت اینگونه می‌شود که ساقی‌های دیروز با راه‌اندازی یک کانال، یک صفحه اینستاگرام و... مشتری قرن بیست و یکمی خود را از کف خیابان به فضای مجازی می‌آورند. حالا این را بگذارید در کنار آمار بالا و قابل‌ملاحظه حضور کاربران نوجوان و جوان ایرانی که بیش از سایر کشورهای دنیا وقت و انرژی خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند، این یعنی گستره مواد‌مخدر و دسترسی برای آن برای هر گروه سنی به فضای مجازی کشیده شده است. آنچنان که در نبود ناظران و مسئولان تخفیف‌های هفتگی هم برای فروش انواع شیشه، گل و حشیش می‌گذارند و در توضیحات اضافه‌تر به صورت تخصصی از محتویات آن صحبت می‌کنند. 
پیش از این بارها و بارها ستاد مبارزه با مواد‌مخدر برای مبارزه با فروش مواد‌مخدر و دارو در شبکه مجازی از مردم خواسته بود تا تبلیغات این مواد را به پلیس فتا گزارش دهند، ضمن اینکه همواره از رصد فعالیت باندهای تهیه و توزیع مواد‌مخدر در فضای مجازی و برخورد با سوداگران مرگ خبر می‌دهد، اما اکنون با مشاهده فعال بودن این کانال‌های تلگرامی جای سؤال است که چگونه مردم عادی با جست‌وجویی ساده و تبلیغات معمولی به راحتی به سمت این کانال‌ها هدایت می‌شوند، اما همچنان از لابه‌لای رصد‌های مجازی مسئولان ذی‌ربط، ساقی‌های مجازی مجال بروز و ظهور می‌یابند!
البته در این بین از وظیفه وزارت ارتباطات در راستای رصد فضای مجازی هم نباید غافل شد. وزارتخانه‌ای که بر‌خلاف ادعای خود، بی‌توجهی نسبت به ایجاد شبکه ملی اینترنت در کشور را از دولتی به دولت بعد انتقال می‌دهد و در عوض برای انسداد کانال‌های تلگرامی مجرمانه تسلیم مدیر تلگرام Telegramمی‌شود. این چنین است که از یک‌سو باید شاهد گسترش کانال‌های مستهجن باشیم، از یک‌سو نگران فعالیت کانال‌های ضد‌ارزشی و ضد‌انقلابی و از دیگر سو شاهد گسترش آسیب‌های اجتماعی کلان همچون خرید و فروش مواد‌مخدر باشیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

خانمی که شوهرش را اجاره می دهد! + عکس

سیم‌کارت میلیاردی به ارزش چند واحد آپارتمان در تهران!

داخل کمد دیواری خانه دوست شوهرم پنهان شدم اما او مرا پیدا کرد و..!+عکس

رویا زن مطلقه آخرین زنی بود که به خانه مجردی ام بردم که ..! / 63 زن و دختر از این مرد شاکی هستند

لهجه ام را عوض کردم و با همسر عبدالله طوری حرفم زدم که مرا باور کرد تا اینکه..!

عکس های نامتعارف بازیگر زن ترک سینمای ایران را به هم ریخت! +فیلم و عکس

گفتگو با پسری که از دفن کردن پدرش اصلا ناراحت نیست! / او را دوست نداشتم + فیلم وعکس

روایت تلخ نجات مبین کوچولو از میان آوارهای امام عباس / دلم برای خواهرم تنگ است +فیلم و عکس

این زن 3 شوهر خود را با سیانور کشت + عکس

اقدام عجیب زوج ماساژور ژاپنی در بیمارستان سرپل ذهاب + عکس

تنها بودم که حمیده به محل کارم آمد / درخواست همیشگی ام را از او کردم اما ..! + عکس

فیلم لحظه هولناک زلزله و گرفتار شدن یک خانواده هنگام ریزش آوار 14+

شرایط فرزندخواندگی کودکان زلزله کرمانشاه اعلام شد

همسر حریری مورد آزار و اذیت شاهزادگان آل سعود قرار گرفته است!

زنم به بهانه اضافه کاری به خانه نمی آمد! / او ارتباط های شیطانی داشت و..!

مریم حیاتی را می شناسید/ این عکس جسد او پس از مرگ است +عکس

این خانم خبرنگار زیبا سخنگوی وزارت دفاع روسیه شد!

کدخبر: 329134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟