ماجرای این پرونده از آنجا شروع شد که چندی پیش مردی میان‌سال با مرکز فوریت‌های پلیسی شهرستان قوچان تماس گرفت و گفت افرادی ناشناس به خانه‌اش دستبرد زده‌اند.

با اعلام این موضوع به پلیس، تیمی از مأموران انتظامی برای اطلاع از صحت خبر اعلام‌شده راهی محل شدند. مال‌باخته که مردی حدودا ۵۵ ساله بود در تحقیقات اولیه پلیس Police اظهار کرد: به همراه خانواده، برای دیدار با از یکی از بستگان، خانه را ترک کردیم و بعد از گذشت چهار ساعت به خانه برگشتیم. در ورودی باز بود و وقتی وارد پذیرایی شدم، مشاهده کردم که بیشتر لوازم خانه‌ام جابه‌جا شده و برخی از آن‌ها از قبیل ال‌ای‌دی، ضبط صوت، دستگاه دی‌وی‌دی و طلا و جواهرات خانمم به سرقت Stealing رفته است. با دیدن این صحنه، بلافاصله با پلیس تماس گرفتم و موضوع را گزارش کردم.

بر اساس اظهارات شاکی، پرونده وی تشکیل شد و در جریان پیگیری‌های قانونی قرار گرفت. هنوز چند روزی از وقوع این سرقت نگذشته بود که گزارش مشابهی از سوی یک شهروند قوچانی دیگر به پلیس اعلام شد و با حضور مأموران گشتی انتظامی کلانتری در محل حادثه، مشخص شد سارق یا سارقان با اطلاع از نبودن صاحب خانه، به صورت شبانه وارد خانه او شده و لوازم قیمتی‌ همچون ال‌ای‌دی، وجه نقد و طلا و جواهراتش را دزدیده‌اند.

تحقیقات درباره این دو پرونده در جریان بود که در روزهای بعدی، چندین اخبار مشابه از خانه‌های مسکونی این شهرستان به پلیس گزارش شد. بر اساس وجه اشتراک شیوه و شگرد سارق یا سارقان این پرونده، فرضیه فعالیت باندی از سوی پلیس مطرح شد و این پرونده‌ها برای تعیین تکلیف به دادسرا ارسال گردید.

با انتقال پرونده‌های این سرقت‌های سریالی به دادسرا، موضوع تحت پیگردهای قضایی قرار گرفت و پس از بررسی‌های اولیه، مسئولیت رسیدگی و شناسایی متهمان این پرونده برعهده کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قوچان گذاشته شد.

دستگیری متهمان در مخفیگاهشان

کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تحقیقات میدانی خود را در محدوده‌های وقوع جرم Crime آغاز کرده بودند که چندین فقره گزارش سرقت دیگر از چند سوپرمارکت و خانه مسکونی در سطح این شهرستان به پلیس اعلام شد.

تیم بررسی‌کننده پرونده با این احتمال که امکان دارد متهمان این پرونده‌ها همان سارقان سریالی پرونده‌های تحت پیگیری باشند، به سراغ چند شاکی جدید پرونده رفتند و محل ارتکاب این سرقت‌ها را نیز بررسی کردند.

مأموران در بررسی یکی از محل‌های وقوع جرم که یک سوپرمارکت بود، به بازبینی دوربین‌های مداربسته آن پرداختند. در تصاویر ضبط‌شده، مشخص شد دو مرد جوان با مراجعه به مالک فروشگاه او را فریب داده‌اند و مبالغی را از داخل صندوق وی سرقت کرده‌اند.

با به دست آمدن تصاویر سارقان و ترسیم چهره‌های فرضی آنان، سرنخی ارزشمند در دستان مأموران قانون Law قرار گرفت و تحقیقات ابعاد تازه‌تری پیدا کرد. کارآگاهان پلیس آگاهی با تطبیق چهره فرضی متهمان با چهره متهمان سابقه‌دار آنان را شناسایی کردند و پس از بررسی‌های تخصصی و میدانی، رد مخفیگاه آنان را زدند.

با شناسایی محل اختفای متهمان، موضوع به مقام قضایی اعلام شد و مجوز‌های لازم در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. سپس مأموران در کمترین زمان ممکن و در حرکتی غافل‌گیرانه دو سارق سابقه‌دار که ۲۲و۳۳ ساله بودند را دستگیر کردند.

دستگیری ٣ مال‌خر

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به دیگر ابعاد این پرونده گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در این عملیات ضربتی با هدایت سرهنگ قدمگاهی، فرمانده انتظامی شهرستان قوچان، تحقیقات علمی خود را آغاز کردند و با توجه به اینکه عاملان سرقت هیچ ردپایی از خود بر جای نگذاشته بودند، پس از شناسایی جغرافیای زمانی و مکانی سرقت‌ها و استفاده از شیوه‌های پلیسی، متهمان را چهره‌زنی و دستگیر کردند.

سردار قادر کریمی افزود: دو متهم دستگیرشده که به صورت باندی فعالیت می‌کردند، در بازجویی‌های پلیسی، ضمن اعتراف به جرم خود، از راز ١٨ فقره سرقت از مغازه‌ها و چهار فقره سرقت از خانه‌های مسکونی در سطح قوچان پرده برداشتند. آن‌ها در ادامه اعتراف خود، سه مال‌خر اموال مسروقه را نیز لو دادند.وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی در بازرسی از مخفیگاه این دو سارق حرفه‌ای تعداد زیادی تلویزیون‌ ال‌ای‌دی، ساعت مچی گران‌قیمت، آلات و ادوات موسیقی، دوچرخه، لوازم منزل، طلا و جواهرات کشف کردند.

کریمی ادامه داد: تیم بررسی‌کننده در ادامه تحقیقات خود با استفاده از شیوه‌های اطلاعاتی سه مال‌خر اموال مسروقه را که سارقان اقلام سرقتی خود را به آنان می‌فروختند نیز شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی به ارزش ریالی لوازم سرقتی کشف‌شده اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام نظر کارشناسان پلیس، ارزش این اقلام مسروقه بیش از ۵‌ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: با دستور مقام قضایی، تحقیقات کارآگاهان از متهمان برای کشف دیگر سرقت‌های انجام‌شده به دست آن‌ها ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تهیه کننده معروف می خواست به من تجاوز کند/بازیگر زن مشهور این مرد را رسوا کرد+عکس

این دو مرد 10 میلیارد تومان از استاد دانشگاه در تهران به جیب زدند+عکس

خانم وکیل قلابی 400 میلیون تومان در مشهدکلاهبرداری کرد

قتل وحشیانه یک جوان در مقابل مردم وحشت زده خیابان

۵۰۰ کیلو گوشت الاغ در مسیر مهران کشف شد!

مرگ ناگهانی دانش آموز مهرستانی در زنگ تفریح

اقدام زشت داماد جوان با خواهر عروس / پلیس گلستان او را دستگیر کرد

20 بار تجاوز به دختر 14 ساله پشت یخچال بزرگ قصابی + عکس

تجاوز به خانم دکتر داخل پژو 405/ این شیطان را می شناسید + عکس

انتشار سلفی صحنه تجاوز به یک دختر 18 ساله در پارک جنگلی + عکس

مردی تصاویر تکان دهنده جنازه اش را برای همسر بی وفایش فرستاد! +عکس

انتقام خواستگار دلخسته از دختر شاهرودی

دوست دختر مرد تهرانی او را به خودکشی تشویق کرد و ..!

راز شکنجه دختر 26 ساله از سوی پرستار بی رحم در دوربین + عکس

اعدام بیوه سیاه! + عکس

4 بوکانی خود را با طناب اعدام کردند

برادرم بیمار بود و زنش اصرار به برقراری ارتباط مخفیانه داشت تا اینکه..!

پیشنهاد وسوسه کننده به کارمند عالیرتبه در میهمانی شبانه

کدخبر: 325663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟