«داتو رستم یحیی» با حضور در جمعیت هلال‌احمر شهرستان آمل گفت: جا دارد که در ابتدا از همه تلاش‌هایی که در یک‌سال گذشته، دولت ایران و تیم امدادونجات جمعیت هلال‌احمر داشتند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند، تشکر کنم. پیداکردن جسد اهمیت بیشتری تا انتقال آن دارد و از این بابت باید به تمام کسانی که در این یک‌سال برای پیداکردن آن تلاش کردند، تشکر کنم.
سفیر مالزی درتهران افزود: کوهنوردانی که آذرماه‌ سال گذشته از مالزی برای صعود به قله دماوند به ایران آمده بودند، از کوهنوردان متبحری بودند و تجربه صعود به قله‌های مرتفع دنیا را داشتند، اما متاسفانه اعتماد‌به‌نفسی که در صعود به قله دماوند به دست آوردند، آنان را دچار مشکل کرد.
«رملی بن عبدالمجید» کوهنورد ٤٤ساله مالزیایی که اول آذرماه پارسال در مسیر صعود به قله دماوند در مازندران مفقود شده بود، روز شنبه توسط نجاتگران هلال‌احمر شهرستان آمل پیدا شد.
جسد این کوهنورد را ابتدا عصر روز جمعه یک گروه از کوهنوردان هنگام پایین‌آمدن از قله دماوند یافته و موضوع را به همراه مختصات منطقه در اختیار هلال‌احمر آمل قرار دادند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل به خبرنگار ایرنا گفت که جسد متعلق به کوهنورد مالزیایی است و با آزمایش‌های صورت‌گرفته و تأیید سفیر این کشور، جسد از آمل به تهران منتقل خواهد شد.
جمشید نیکزاد یادآور شد: یک گروه ١٢نفره از کوهنوردان مالزیایی اول آذر پارسال به قصد فتح قله دماوند حرکت و تا ارتفاع پنج‌هزار و ٢٠٠متری صعود کردند که از این تعداد ١٠نفر بازگشتند اما ٢نفری که قصد داشتند به ارتفاع پنج‌هزار و ٦٧٥متری برسند، به راهشان ادامه دادند و درنهایت مفقود شدند.
یکی از این ٢کوهنورد پس از ٥روز جست‌وجو به ‌صورت زمینی و هوایی با وجود شرایط سخت آب و هوایی به خاطر بارش سنگین برف، زنده پیدا شده بود ولی تلاش برای پیداکردن یک‌نفر دیگر بی‌نتیجه ماند.
در آن زمان علاوه بر سفیر مالزی در ایران، خانواده‌های این ٢ کوهنورد هم به آمل سفر کردند ولی با توجه به سردشدن هوا و برف سنگینی که به ‌صورت بی‌سابقه در مازندران باریده بود، جست‌وجو برای پیداکردن این کوهنوردان متوقف شده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 321840 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟