در پی رصد‌های اطلاعاتی مأموران ادارۀ اطلاعات پلیس Police خراسان‌ رضوی، اخباری به دست آمد که نشان می‌داد زن و مردی جوان به عنوان دی‌‌جی در مراسم‌های هنجار‌شکن، که در سطح برخی از تالارها و باغ‌تالارهای مطرح و مجوزدار مشهد برگزار می‌شود، شرکت دارند. لذا موضوع، پس از بررسی‌های اولیه، به بازپرس شعبۀ ۲۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد اعلام شد و دستور رسیدگی به این پرونده از سوی قاضی Judge روح‌ا... بهاری صادر گردید.

تیم بررسی‌کننده، در ابتدا، به رصد کامل فعالیت‌های دو متهم اصلی پرونده پرداخت که مشخص شد این زن و مرد جوان، علاوه‌بر دی‌‌جی بودن، در مراسم‌های جشن و عروسی‌های مختلط، اقدام به اجرای زندۀ موسیقی، خوانندگی و آموزش رقص می‌کنند و نقش بخصوصی در این جلسات غیر‌اخلاقی و هنجارشکن دارند.

دامنۀ تحقیقات نشان داد، علاوه‌بر این، متهمان در شبکه‌های مجازی نیز فعالیت چشمگیری دارند و بیش از ۶۰ هزار نفر در کشور صفحات اینستاگرام Instagram و کانال تلگرامی آنان را دنبال می‌کنند.

با به دست آمدن این اطلاعات و نوع فعالیت متهمان در زمینۀ ترویج فرهنگ ضد دینی و ضداسلامی، پرونده‌ای در این راستا در دادسرا تشکیل شد و دستور جلب متهمان از سوی قاضی بهاری صادر گردید.

مأموران ادارۀ اطلاعات پلیس خراسان‌ رضوی، در قدم بعدی خود، محل سکونت و فعالیت متهمان را شناسایی کردند و تحت مراقبت و کنترل نامحسوس قرار دادند تا، با به دست آوردن اطلاعات دقیق و جامع، وارد عمل شوند. بررسی‌های این پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران، با هماهنگی مقام قضایی، خود را به عنوان مشتری جا زدند و به دفتر کار متهمان واقع در بولوار دندان‌پزشکان مشهد مراجعه کردند. مأموران، پس از مواجهه با این زن و مرد جوان، از آنان خواستند برایشان یک جشن عروسی مختلط ترتیب دهند که در آن هم موسیقی زنده برگزار شود و هم مشروبات الکلی سرو گردد. زن و مرد جوان نیز، که از همه‌جا بی‌خبر بودند، هرآنچه نباید می‌گفتند را برای مأموران مخفی پلیس روی دایره ریختند و به کلیۀ درخواست‌های ضابطان قضایی چراغ سبز نشان دادند. نکتۀ حائزاهمیت در این پرونده همکاری چند تالار و باغ‌تالار مطرح و مجوز‌دار مشهدی بود که متهمان مراسم‌های غیر‌اخلاقی خود را در این مجموعه‌ها برگزار می‌کردند. لذا اطلاعات این مجموعه‌ها نیز در اختیار قاضی پرونده قرار گرفت.

دیگر نمی‌خواهم دی‌‌جی باشم

تحقیقات پرونده تکمیل شده بود و ادله و شواهد علیه متهمان به اندازۀ کافی وجود داشت تا اینکه مأموران رسیدگی‌کننده به این پرونده، طبق دستور بازپرس شعبۀ ۲۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، این زن و مرد جوان را در منطقۀ هفت‌‌تیر مشهد شناسایی و دستگیر کردند و، پس از تحقیقات اولیه، به دادسرا انتقال دادند. متهم اصلی این پرونده، که زنی ۲۸ساله است، در جلسۀ بازپرسی، به قاضی بهاری گفت: «همسرم کسب‌وکار خوبی داشت و اوضاع زندگی‌مان روبه‌راه بود تا اینکه او همه‌چیزش را از دست داد. در آن روزها تنها کاری که به ذهنمان می‌رسید برگزاری مجالس عروسی به عنوان دی‌جی بود. از سال۹۰، با کمک همسرم، این کار را شروع کردیم. قبول دارم که یک جاهایی هم پایمان لغزید و دست به اجرای برنامه‌های غیر‌اخلاقی زدیم. نمی‌دانم چه شد که در بولوار هفت‌تیر توسط پلیس دستگیر شدیم.».

این زن جوان، که اظهار پشیمانی می‌کرد، به بازپرس بهاری گفت: «از این شرایط زندگی خسته شده‌ام و تصمیم دارم قرار‌داد دیگری برای عروسی نبندم و به کارم خاتمه دهم. از موقعی که در جریان این کار قرار گرفته‌ایم، با همسرم به مشکل خورده‌ام و دیگر نمی‌خواهم این راه را ادامه دهم.».

متهم دوم این پرونده، که مردی ۳۳ساله و همسر متهم ردیف اول است، در جلسۀ بازپرسی عنوان کرد: «در این سال‌ها هیچ‌وقت پایمان را کج نگذاشتیم و خلاف ‌شأن و شئونات جامعه کاری انجام ندادیم ولی، در دو مجلس، به خواست خود برگزار‌کنندگان، برایشان دی‌‌جی برگزار کردیم. دیگر از این شرایط خسته شده‌ام و نمی‌خواهم دی‌جی باشم.».

ضد و نقیض‌گویی در جلسۀ بازپرسی

بازپرس ویژۀ شعبۀ ۲۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیۀ۲ مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده  گفت: «خبر فعالیت دو متهم این پرونده در قالب برگزاری مجالس غیر‌اخلاقی و مختلط در مراکز معتبر و مجوز‌دار مشهد از ابتدای امسال از سوی مأموران ادارۀ اطلاعات پلیس اعلام شد و دستور رسیدگی به آن صادر گردید که، بعد از گذشت چند ماه کار تحقیقاتی، دو متهم پرونده در منطقۀ هفت‌تیر مشهد شناسایی و دستگیر شدند.».

قاضی روح‌ا... بهاری افزود: «متهمان، در برخی از اظهارات خود، ادعا کرده‌اند که در هیچ مجلس مختلطی شرکت نداشته‌اند. این در حالی است که مستندات دیجیتالی از سیستم رایانۀ دفتر کار آنان این ادعایشان را رد می‌کند چراکه عکس‌ها و فیلم‌هایی که متهمان برای تبلیغ کار خود در مجالس مختلط گرفته‌اند گویای حقیقت ماجراست. علاوه‌بر این، متهمان در فضای مجازی فعالیت چشمگیری دارند که، برای مطرح ساختن خود و جذب مشتری، بریده‌ای از عکس‌ها و فیلم‌هایشان را در کانال تلگرامی و صفحات اینستاگرامشان منتشر کرده‌اند.».

وی تصریح کرد: «متهمان، علاوه‌بر دی‌جی، یک استودیوی شخصی برای خود راه‌اندازی کرده بودند و موزیک‌هایی به خوانندگی متهم ردیف اول و تنظیم متهم ردیف دوم در آن تولید و در فضای‌ مجازی منتشر می‌کردند.». بهاری ادامه داد: «در این پرونده، رد پای تالارهای پذیرایی مطرح و مجوز‌دار مشهد نیز به چشم می‌خورد که، طبق قانون، مسئولان و متصدیان این مجموعه‌های پذیرایی باید پاسخ‌گوی عملکرد خود به دادسرا باشند.».

بازپرس ویژۀ شعبۀ ۲۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیۀ۲ مشهد تأکید کرد: «امروز برخی افراد، با اثر‌پذیری از شبکه‌های معاند ماهواره‌ای، به انجام و ترویج اعمال خلاف شرع، ضد‌دین و غیراسلامی روی می‌آورند که از دیدگاه قانون، نه‌تنها این اقدام آنان جرم Crime تلقی می‌شود، بلکه قانون‌گذار احکامی از قبیل حبس، شلاق Whip و جریمه را برای متخلفان این حوزه در نظر گرفته است. لذا افرادی که در حال حاضر در این حوزه فعالیت دارند بدانند دادسرا کلیۀ فعالیت‌های آنان را رصد می‌کند و در‌صدد جلب آنان است. پس، اگر افرادی هنوز در ابتدای این راه قرار دارند، مسیر خود را تغییر دهند و به سمت زندگی سالم روی آورند.».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 295370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟