رئیس پلیس فتای خراسان رضوى از شناسایى و دستگیرى عامل کلاهبردارى و اخاذى از مردان در فضاى سایبر خبر داد.

فردی، با در دست داشتن مرجوعۀ قضایی، به پلیس Police فتای خراسان‌ رضوی مراجعه کرد و از فرد یا افرادی که برای آن‌ها دردسر درست کرده و موجب هتک حیثیت آن‌ها شده بودند شکایت کرد. با دستور سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان‌ رضوی، تیمی از کارشناسان این پلیس مأموریت یافتند به صورت فوری به این پرونده رسیدگی کنند.

شاکی در تحقیقات اولیه به کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی گفت: «شخص یا اشخاص ناشناس در شبکه‌هاى اجتماعى صفحه‌ای تحت عنوان افراد مؤنث و معلوم‌الحال ایجاد کرده‌اند و به تبلیغ تن‌فروشی و خودفروشى می‌پردازند.».

این فرد ادامه داد: «این افراد اقدام به اغفال مردان می‌کنند و از آنان وجوهى را دریافت و سپس آدرس منزل ما را به عنوان مکان انجام اعمال منافى عفت به افراد اعلام می‌کنند که، ضمن کلاهبردارى از اشخاص متعدد، موجب هتک حیثیت من و خانواده‌ام شده‌اند. این افراد، وقت و بی‌وقت، با ایجاد مزاحمت‌هاى مکرر، آسایش را از من و خانواده‌ام گرفته‌اند و حتی گاهی، برای دریافت پول‌های واریزی به حساب این افراد، به خانۀ ما مراجعه می‌کنند و هرچه می‌گوییم ما در جریان کارهای شما نیستیم باورشان نمی‌شود.».

شناسایی متهمان

با توجه به اهمیت موضوع و تهدیدات حیثیتى موجود براى شاکى، پرونده، با هماهنگى قضایى، تحت پیگیرى ویژه قرار گرفت. کارشناسان سایبری، با آغاز بررسی‌ها و انجام تحقیقات فنی و تخصصی کارشناسان سایبری، دو نفر متهم در مشهد و یکی از شهرستان‌‌های مرزی کشور شناسایی شدند.

با سرنخ‌هاى به‌دست‌آمده، تیمى از کارشناسان زبدۀ پلیس فتای خراسان‌ رضوی، پس از اخذ نیابت قضایى، به شهرستان موردنظر اعزام شد و، طى تعامل مناسب با کارشناسان فتا در این شهرستان، پس از انجام اقدامات اطلاعاتى، موفق شد متهم را شناسایى و، در یک عملیات غافل‌گیرانه، در مخفیگاهش دستگیر کند.

در تحقیقات به‌عمل‌آمده، مشخص شد متهم، به همراه برادرش، در یکی از شبکه‌های اجتماعى، پس از شناسایى سوژه‌ها، آنان را اغفال می‌کرده و، جهت جلب اعتماد و دریافت وجه از قربانیان، آدرس منزل شاکى را ارائه می‌کرده است و، پول که به حسابشان واریز می‌شده است، از پاسخ‌گویى به تلفن آنان خوددارى می‌کرده‌اند.

کارشناسان پلیس فتای خراسان‌ رضوی، در ادامۀ بررسی‌ها، با توجه به اعترافات متهم دستگیر‌شده، متوجه شدند همدست دیگر این متهم برادر اوست. در ادامه، این فرد، به طور ضربتى، در مشهد دستگیر شد و به پلیس فتا منتقل گردید.

متهمان در بازجویی‌های این پرونده، با وجود مستندات غیرقابل‌انکار، به جرم Crime خود اعتراف کردند و اعلام کردند که، با این شگرد مکارانه، تا‌کنون ٧٠میلیون تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند.

متهمان در زندان

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده راهی دادسرا شدند خاطرنشان کرد: «متهمان، با صدور قرار، روانۀ زندان Prison مرکزى مشهد شدند.».

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: «پلیس فتا، در کنار سایر رده‌های انتظامی و قضایی، اقدامات لازم را جهت تأمین امنیت فضای سایبر معمول می‌دارد و با تخلفات و جرائم این حوزه برخورد قانونی لازم را صورت خواهد داد.».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 294857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟