روزی که پلیس سعودی به حجاج ایرانی حمله کرد

روزنامه جمهوری اسلامی فردای آن روز در گزارشی نوشت: «بیش از یکصد و پنجاه هزار زائر ایرانی و هزاران زائر غیرایرانی دیروز طی مراسم باشکوهی تظاهرات اعلام برائت از مشرکین را در مکه مکرمه برگزار کردند. انبوه زائران مقارن ساعت چهار و نیم بعدازظهر به وقت محلی پس از اجتماع در مقابل بعثه حضرت امام در مکه مکرمه و استماع پیام امام و سخنان نماینده حضرت امام به سمت مسجدالحرام جهت شرکت در نماز مغرب و عشا دست به راهپیمایی زدند. بر اساس آخرین گزارش این راهپیمایی با دخالت پلیس Police عربستان سعودی و ضرب و شتم زائران دچار اشکال شد. به گزارش واحد مرکزی خبر از مکه مکرمه، بیش از یکصد و پنجاه هزار زائر ایرانی خانه خدا به همراه هزاران تن از مسلمانان سایر کشورهای اسلامی و نیز جمع کثیری از برادران و خواهران اهل عربستان سعودی عصر دیروز ضمن برپایی یک راهپیمایی گسترده با فریادهای «الله اکبر – لا اله الا الله – محمد رسول‌الله (ص) الموت لامریکا – الموت الروسیه – الموت لاسرائیل» با محکوم کردن جنایات مشرکین، کفار و قدرت‌های استکباری آمریکا، شوروی و اسرائیل برائت خود را از مشرکین اعلام داشتند. گستردگی و وسعت این تظاهرات به حدی بود که موجی از هیجان و همبستگی را در بین حجاج خانه خدا برانگیخت.»

همین گزارش حاکیست اطراف بعثه امام در مکه مکرمه تا فاصله زیادی مملو از زائران بیت‌الله‌الحرام و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی بود. قرائت پیام امام امت خطاب به زائران بیت‌الله‌الحرام تحسین حاضرین را برانگیخته و بارقه امیدی را که در اثر وقوع انقلاب اسلامی در دل آنان تابیده شده بود پرنورتر ساخته بود.

در این راهپیمایی پس از قرائت فرازهایی از پیام امام امت به زبان عربی، حجت‌الاسلام مهدی کروبی نماینده امام و سرپرست حجاج ایرانی سخنان مبسوطی در مورد جنایات قدرت‌ها علیه ملل محروم و لزوم مبارزه با این متجاوزین را ایراد کرد.

کروبی گفت: شعار علیه شرک و برائت از مشرکین شعاری جاوید است و امروز اگر بت‌های چوبی و سنگی وجود ندارند قدرت‌های خون‌آشامی وجود دارند که دستشان تا مرفق به خون محرومان و مستضعفان آغشته است.

وی افزود: این شعار مقدمه‌ای است تا نیروهای مومن و متعهد در سراسر جهان برای مبارزه علیه طاغوت متحد شوند.

کروبی افزود: بهترین روز و بهترین موسم و بهترین مکان برای برائت از طاغوت‌ها امروز و همین‌جاست. برائت از دشمنان خدا، از مشرکین، از نیروهای شوروی که سرزمین افغانستان را اشغال کرده و آن‌ها را می‌کشند، ما اعلام می‌کنیم که شوروی باید بدون هیچ‌گونه قید و شرطی افغانستان را ترک کند و این سرزمین را به دست مردم مسلمان افغانستان بسپارد.

وی گفت: در این مکان مقدس از کسانی که سرزمین مقدس فلسطین را اشغال کرده‌اند، از تمام کسانی که از این رژیم اشغالگر حمایت می‌کنند برائت می‌جوییم و مطمئن هستیم که مذاکرات سیاسی نتیجه‌ای جز خفت و خواری به همراه نخواهد داشت، و از مردم مسلمان لبنان می‌خواهیم با استمرار مبارزات قهرمانانه خود دشمن را محو و نابود کنند، همانطور که مسلمانان الجزایر و لبنان متجاوزین را از کشور خود بیرون راندند و همانطور که ملت قهرمان ایران با نثار خون خود دشمن متجاوز Rapist را که با حمایت قدرت‌ها به انقلاب اسلامی حمله کرده بود از خاک مقدس خود بیرون کردند.

نماینده امام و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به جنایات اسرائیل اظهار داشت: همانطور که در پیام مهم امام امت شنیدید نیروهای انقلابی ایران آماده‌اند تا با استفاده از تمام امکانات خود در کنار سایر مسلمانان مومن جهان رژیم اشغالگر قدس را نابود ساخته و زمینه بازگردانیدن مردم مظلوم فلسطین را به سرزمین خود فراهم آورند.

وی خطاب به قدرت‌ها اعلام کرد: در خلیج فارس یا امنیت برای همه هست و یا برای هیچ‌کس. ما در کنار خانه خدا امریکا را به مبارزه می‌خوانیم و اعلام می‌کنیم اگر یک تیر در خلیج فارس علیه ما شلیک شود ما نه تنها خلیج فارس را گورستان امریکا می‌کنیم بلکه توسط دوستداران انقلاب اسلامی منافع او را در سراسر جهان به آتش می‌کشیم و خواب راحت را از آنان سلب می‌کنیم.

پس از سخنان سرپرست حجاج ایرانی، تظاهرکنندگان در حالیکه آدمک‌های ریگان و پرچم امریکا را به آتش کشیده بودند با سر دادن شعارهای کوبنده علیه زورمداران و ستمگران جهت شرکت در نماز جماعت به سوی مسجدالحرام راهپیمایی کردند.

بر اساس آخرین گزارش رسیده از مکه مکرمه پلیس سعودی که سعی در محاصره راهپیمایان را داشت به زائران خانه خدا و تظاهرکنندگان که فریاد مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند حمله‌ور شد. در پی حمله پلیس سعودی به راهپیمایان تعدادی شهید و گروهی مجروح و ۸ نفر از کارمندان بعثه امام در مکه بازداشت شدند. این افراد به دنبال مذاکرات کروبی با مسئولان عربستانی ساعتی بعد از نیمه شب آزاد شدند.

در روز ۱۱ مرداد ۶۶ تلویزیون عربستان سعودی اعلام کرد که در رویداد خونین مکه جمعاً ۴۰۲ نفر کشته و ۶۵۰ نفر زخمی شدند. این رسانه با طرح این ادعا که ۸۵ تن از کشته شدگان از نیروهای انتظامی سعودی بوده‌اند، ۴۲ تن از کشته‌شدگان را از زائران کشورهای خارجی و ۲۷۵ نفر را از زائران ایرانی معرفی کرد. در پی این واقعه بنیانگذار جمهوری اسلامی با صدور پیامی کشتار زائران بیت‌الله‌الحرام را محکوم کرد. امام خمینی در این پیام تاکید کرد: «ما در عین حال که شدیداً متأثر و عزادار از این قتل Murder عام بی‌سابقه امت محمد صلی الله علیه و آله و پیروان ابراهیم حنیف و عاملین به قرآن کریم گردیده‌ایم، ولی خداوند بزرگ را سپاس می‌گزاریم که دشمنان ما و مخالفین سیاست اسلامی ما را از کم عقلان و بی‌خردان قرار داده است. چرا که خودشان هم درک نمی‌کنند که حرکت‌های کورشان، سبب قوت و تبلیغ انقلاب و معرفی مظلومیت ملت ما گردیده است و در هر مرحله‌ای سبب ارتقای مکتب و کشورمان را فراهم کرده‌اند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی حوادث رکنا را از دست ندهید:

اولین گفت وگو با عاملان مرگ بنیتا کوچولو / درآمد سارق ماهی 5 میلیون بود! +فیلم گفتگو و عکس

جزئیات جدید از درگیری نماینده مجلس در فرودگاه مهرآباد / پلیس: خودرو نماینده 4 میلیون تومان جریمه دارد

زن شوهردار از دوست تلگرامی اش آدمکش ساخت/این زن گفت آرزوی مرگ شوهرش را دارد + عکس

جزییات دستبرد مسلحانه به بانک تجارت قزوین / دادستان بازجوی پرونده شد! + عکس متهم

ربودن ملیکا کوچولو در مشهد/کودک ربایی ها ادامه دارد+عکس دختر بچه

ناگفته های وحشتناک عروس داعشی ها /من زندانی بودم و هرروز....+عکس

شرور سابقه دار دزفول هنگام دستگیری با پلیس درگیر شد و خودکشی کرد

اعدام عجیب مرد شیطان صفت + عکس

فیلم لحظه گریه های قاتلان بنیتا / ما چه کردیم!؟ + عکس

مرگ یک دزد پس از زورگیری در شیرودی تهران

زنده به گور شدن وحشتناک پسر 18 ساله

قتل آتشین دخترعمو در دعوای 2 برادر

اعتراف به قتل رییس باند کوچولوهای وینچسترکش آبادان

فوری / سرقت مسلحانه از بانک تجارت در قزوین

مرگ پریا کوچولو پس از آزار توسط مرد ناشناس/در ساوه رخ داد + عکس

کدخبر: 288917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟