نوزاد انگلیسی پس از ماه ها نفس آخر را کشید + عکس های ناراحت کننده

نام این نوزاد یازده ماهه چارلی است.چارلی با یک بیماری ژنتیکی صعب العلاج متولد شده بود که باعث آسیب مغزی و ضعف عضلانی نوزادان می شود. بعقیده پزشکان بریتانیایی، احتمال درمان این کودک که نابینا و ناشنوا بود و مدام دچار تشنج می شد، نزدیک به صفر بود. پزشکان بیمارستان در نهایت برای متوقف کردن درد و رنج این نوزاد به خانواده او پیشنهاد قطع کردن دستگاههای کمکی را ارائه داده بودند.
داستان بیماری چارلی از آنجا بر سر زبانها افتاد که والدین او درخواست کردند تا فرزندشان را به بیمارستانی در ایالات متحده منتقل کنند تا از درمانهای آزمایشی برای نجات او استفاده شود.
مخالفت بیمارستان موجب شکایت والدین چارلی به دادگاه و همچنین دیوان حقوق بشر اروپا شد. هر چند دعاوی آنان در هر دو دادگاه پذیرفته نشد.
روز دوشنبه ۲۴ ژوئیه، پس از تائید حکم دادگاه بدوی در دادگاه عالی بریتانیا، کانی یاتس و کریس گارد، مادر و پدر چارلی در بیانیه ای اعلام کردند که روند شکایت را متوقف کرده و قصد دارند که روزهای باقیمانده را در کنار کودک خود بگذرانند.
روز گذشته تقاضای این زوج از دادگاه برای انتقال نوزادشان به خانه نیز رد شد. امروز جمعه بیست و هشتم ژوئیه مادر چارلی به روزنامه دیلی میل که نخست این خبر را اعلام کرد، گفت: «پسر کوچولوی زیبای ما رفت. اما ما به تو افتخار می کنیم چارلی!»
بیماری چارلی و داستان او بسیاری را تحت تاثیر قرار داد تا جایی که طرفداران او خود را «ارتش چارلی» نامیدند و ۱/۳۵ میلیون پوند در وبسایت جمع آوری پول برای هزینه درمان مناسب این کودک جمع آوری کردند.
پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک های جهان نیز روز سه شنبه برای زنده ماندن چارلی و برای پدر و مادر وی دعا کرده بود.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

مرگ نوزاد بریتانیایی در میان کلی عروسک

کدخبر: 287804 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟