دزدان 16 ساله میلیاردی سمنان پسر عمه و پسر دایی بودند

فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری 2 سارق 16 ساله و کشف 70 فقره سرقت لوازم داخل خودرو به ارزشی نزدیک به یک میلیارد ریال در شهرستان دامغان خبرداد.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سردار روح الامین قاسمی، رئیس پلیس Police سمنان اظهار کرد: در پی وقوع سرقت Stealing لوازم داخل خودرو و اعلام شکایت چند تن از شهروندان دامغانی مبنی بر سرقت لوازم داخل خودرو، مدارک شناسایی، وجه نقد، ضبط و باند و... کارآگاهان پلیس آگاهی، پیگیری ویژه خود را برای کشف این سرقت‌ها آغازکردند.
این مقام انتظامی افزود: بررسی‌ها ادامه داشت تا این که همزمان با تحقیقات کارآگاهان، وقوع یک فقره سرقت نافرجام وسایل داخل خودرو به پلیس گزارش شد.
وی ادامه داد: سرانجام با بهره مندی از فناوری‌های نوین و شگرد‌های خاص پلیسی، کارآگاهان شعبه دوم مبارزه با سرقت موفق به کشف پرونده شدند.
قاسمی گفت: عاملان این سرقت‌ها دو نوجوان ۱۶ ساله دامغانی بودند که پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیات‌های جداگانه دستگیرشدند و تحت بازجویی قرارگرفتند.
به گفته رئیس پلیس استان سمنان، این دو متهم، پسر عمه و پسر دایی هستند و با همدستی یکدیگر مرتکب ۷۰ فقره سرقت وسایل داخل خودرو شده اند.
وی خاطرنشان کرد: ساعات خلوت روز و پاسی از شب، زمان انجام سرقت‌ها توسط این دو نوجوان بود که تفریح و رفع مشکلات مالی را انگیزه خود اعلام کرده اند.
قاسمی، ارزش ریالی اموال به سرقت رفته در این پرونده را بالغ بر ۹۷۰ میلیون اعلام و اضافه کرد: یک مالخر نیز در همین خصوص شناسایی و دستگیرشده است.
رئیس پلیس استان سمنان تاکید کرد: ارتکاب این گونه جرایم در سنین پایان، زنگ خطر و هشداری بسیار جدی برای خانواده‌ها، دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی امور فرهنگی و آموزشی به شمار می‌رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 285213 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟