واکنش پلیس به ادعای سرقت از مغازه‌های پلاسکو

حالا بعد از چند روز معاون مبارزه با سرقت Stealing پلیس Police آگاهی ناجا توضیحاتی را درباره این ادعا مطرح کرده است. سرهنگ رضا موذن درباره گفته‌های کسبه پاساژ پلاسکو درباره سرقت از مغازه‌های‌شان گفت: هنوز رسما گزارشی از این‌ موارد به ما اعلام نشده است، البته باید این موضوع را از تهران هم استعلام کنیم اما تا جایی که من اطلاع دارم به آگاهی ناجا شکایتی در این خصوص ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به زمان وقوع حادثه Incident ادامه داد: در همان زمان وقوع حادثه تیم‌های گشت پیاده و خودرویی دقیقا تمام منطقه را به طور ویژه و به شکل گسترده پوشش دادند. در آن زمان هم بحث خاصی در مورد سرقت مطرح نشد و شکایتی در این زمینه از سوی کسبه به ما اعلام نشده بود. موذن با بیان اینکه در حال حاضر نیز داخل پاساژ پلاسکو قرنطینه است، گفت: کسب و کار عادی در آن منطقه در حال انجام است و پلیس هم همچون دیگر مناطق شهر در این منطقه حضور دارد.

اما نیازی به حضور فیزیکی پلیس به غیر از حالت عادی ماموریتی خود وجود ندارد چرا که دیگر حالت فوق‌العاده‌ای در آنجا وجود ندارد. معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه در ساختمان قدیمی پلاسکو چیزی باقی نمانده، به ایسنا گفت: تا جایی که من اطلاع دارم اکثر مغازه‌های این پاساژ تخلیه شده و گاوصندوق‌ها هم منتقل شده است، مگر مواردی که در پی حادثه از بین رفته باشد. وی در عین حال از کسبه پلاسکو خواست که اگر شکایتی در این زمینه دارند، حتما آن را مطرح کرده و مطمئن باشند که پلیس به آن رسیدگی خواهد کرد.

این در حالی است که یکی از کسبه پلاسکو در گفت‌وگو با «اعتماد» می‌گوید: «هم اینک ساختمان پلاسکو مکانی برای سارقان و معتادانی است که با آزادی Freedom کامل و فراغ بال می‌توانند به داخل ساختمان رفت و آمد کنند و حتی اینجا را مکانی برای کارهای خلاف خود انتخاب می‌کنند؛ خلاف‌هایی نظیر استعمال و تزریق مواد مخدر Drugs و... علاوه برجرایم فوق صدها میلیون از اموال کسبه آسیب‌دیده که مجبور به حبس آنها در مغازه‌شان شده‌اند و هیچ نهادی هم مسوولیت نمی‌پذیرد.»

همچنین رییس ستاد ایمن‌سازی واحدهای صنفی تهران نیز روز گذشته درباره وضعیت ایمنی واحدهای باقیمانده پلاسکو گفت: از نظر ما پلاسکو پرونده‌ای مختومه محسوب می‌شود. خسرو ابراهیمی‌نیا گفت: درخصوص پلاسکو موضوع اسکان‌ واحدها از جمله بحث‌های مطرح بود که در این زمینه با همکاری بنیاد مستضعفان اقداماتی انجام شد و وظیفه ما به انجام رسید. پس از آن بحث ساخت مجدد این بنا در تخصص اتاق اصناف محسوب نشده و بر همین اساس از جایگاه ما می‌توان گفت که پرونده پلاسکو مختومه است.

وی در عین حال عنوان کرد: ماده ۲۷ قانون Law نظام صنفی، واحدها را به رعایت مسائل بهداشتی و امنیتی و ایمنی ملزم می‌کند و بند ز ماده ۳۷ اتاق اصناف را به عنوان ناظر این بخش معرفی کرده است. رییس ستاد ایمن‌سازی واحدهای صنفی تهران ادامه داد: در این خصوص ما هیچ گونه هرم اجرایی در دست نداریم اما در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی‌هایی را با نهادهای ذی‌صلاح انجام داده‌ایم، به عنوان مثال در ارتباط با بازار Store بزرگ تهران یا ساختمان آلومینیوم اقدامات متعددی انجام شده است یا ساختمان‌های دیگری در دستور کار ما قرار داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

التهاب در پارس آباد / واکنش مردم به ماجرای قتل هولناک آتنا کوچولو + فیلم و عکس

سقوط هواپیمای جودوکاران تیم ملی در جنت آباد /168 مسافر جان باختند

آیدا وقتی از پارتی شبانه بیرون آمد در دام پزشکی ! سوار بر ماشین لوکس افتاد+عکس

داماد خانواده نیمه شب سراغ خواهرزنش رفت و کاری کرد که محدثه 20 روز بعد فوت کرد+عکس

عاقبت شوم دوستی با خانم منشی /یکی باید کشته می شد؟!

بد موقعی فهمیدم باردارم و دنیا روی سرم ویران شد

پسر جوان زیر اتوبوس تا اروپا رفت !

فاطمه دستور داد و 4 پسر نوجوان شوهرش را کشتند/این زن می گوید با بهزاد دوستی ای نداشت اما....+ عکس

قتل در پایان مثلث کثیف عاشقانه/در باغ آذری خون به پا شد

وقتی وارد اتاق شدم آذر با پسرهمسایه خلوت کرده بود و باید....+عکس

اقدام کثیف پسر پورشه سوار برای دختر پورشه سوار/آشنایی در کورس شمال تهران برای کاملیا شوم بود+عکس

دزدان جنجالی خودروی حمل پول بانک در آستانه محاکمه+عکس

این زن آواره به شوهرش دارو خوراند و او را با همدستی مرد کثیفی کشت و حالا.....+عکس

فراری دادن عجیب خرس/ این مرد انگشتش را در چشم خرس فرو کرد +عکس

جسد آتنای گمشده پس از 20 روز پیدا شد/ این قتل در پارکینگ خانه متهم صورت

مرحله جدید در پرونده جنجالی قاتل ستایش کوچولو /پیش از اعدام صورت گرفت+ عکس

حکم اعدام برای 4 تبعه سعودی

شلاق خوردن 7 شرور در ملاء عام در قوچان + عکس

مرگ دسته جمعی 23 هندی با صاعقه

 

کدخبر: 281064 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟