معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: سه عضو بدن 'حجت صالحی' دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور شهر ترکالکی شهرستان که با 24 سال سن دچار مرگ مغزی شده بود برای پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد. 
دکتر مهرداد کلانتریان با قدردانی از اقدام خانواده نوع دوست ، خیر و نیک اندیش این جوان که داوطلبانه اعضای فرزند خود را برای کمک به بیماران نیازمند اهدا کردند افزود: 2 کلیه این جوان مرگ مغزی شده به 2 بیمار نیازمند خوزستانی در بیمارستان گلستان اهواز اهدا شد.
وی با بیان اینکه اقدامات اولیه برای اهدای اعضای این جوان مرگ مغزی در بیمارستان دزفول انجام شده افزود:کبد این جوان نیز برای پیوند به یک بیمار نیازمند اهدا شد.
دکتر کلانتریان ضمن اعلام مراتب قدردانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از خانواده این جوان به خاطر این اقدام خیر خواهانه ،‌بر گسترش و نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو در جامعه با وجود بیماران نیازمند عضو تاکید کرد. 
جان محمدصالحی پدر این جوان نیز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:حجت در روزهای گذشته در حین کار بر اثر سقوط Fall بالابرحمل مصالح در ساختمان از ناحیه سر دچار آسیب دیدگی شدید شد و در بیمارستان بزرگ دزفول بستری شد.
وی افزود: پس از معاینات پزشکی بر روی پسرم و تشخیص مرگ مغزی با رضایت خودم او را برای بررسی درکمیسیون پزشکی جهت اهدا اعضای بدن او به بیمارستان گلستان اهواز انتقال دادیم.
صالحی اضافه کرد: اعضای بدن پسرم را در راه خدا اهدا کردم و از این کار رضایت کامل دارم.
بنا به این گزارش، در خوزستان حداقل 500 نفر در فهرست پیوند کلیه و 60 نفر در انتظار پیوند کبد هستند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 274555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟