سردار «کامرانی صالح» گفت: در پی دریافت پرونده‌های متعدد کلاهبرداری از طریق کارت به کارت و اعلام شکایت‌هایی در این خصوص، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس Police آگاهی استان البرز قرار گرفت. در بررسی پرینت حساب‌های بانکی و تراکنش واریز و برداشت پول از حساب مالباختگان، مشخص شد که سارقان به شیوه‌های مختلف و به محض واریز پول اقدام به خالی کردن حساب مالباختگان کرده و بدون اینکه از خود ردی برجا بگذارند ده‌ها میلیون تومان از حساب شهروندان سرقت Stealing کرده بودند.

پس از بررسی‌های تخصصی مشخص شد که تمامی تماس‌ها از داخل زندان Prison صورت گرفته است، بنابراین با بررسی پرینت صورتحساب‌های بانکی و استعلام از بانک‌ها، مشخصات صاحب حساب شناسایی و هنگامی که به منظور انجام عملیات بانکی به بانک مراجعه کرده بود در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد. وی ابتدا منکر هرگونه اطلاع از موضوع کلاهبرداری و پولشویی شد اما پس از مشاهده مستندات موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت با پیشنهاد سه نفر از اعضای یک باند کلاهبرداری مبنی بر افتتاح حساب در بانک‌های مختلف و دریافت درصد، با آنها مشارکت کرده است.وی گفت: پیگیری‌ها جهت شناسایی متهمان آغاز شد اما با توجه به اینکه نامبردگان به آدرس دیگری نقل مکان کرده بودند پیگیری پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

سردار کامرانی صالح بیان داشت: با اقدامات اطلاعاتی مأموران، ردی از متهمان در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و پس از چندین روز تعقیب و مراقبت، مخفیگاه آنها در یکی از روستاهای همدان ردیابی و طی یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شدند.

متهم اصلی و سرکرده باند نیز فردی به نام «ی-ک» است که با همدستی یک نفر دیگر پول‌ها را در شهریار تحویل آنها داده است.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: موضوع بلافاصله در دستور کار مأموران قرار گرفت و با استفاده از اقدامات فنی و اطلاعاتی مخفیگاه نامبرده در کرج شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به همراه همدستش دستگیر شدند.سردار کامرانی صالح با بیان اینکه متهمان دستگیر شده به پولشویی در استان‌های سراسر کشور با همدستی هفت نفر که در داخل زندان به سر می‌بردند اقرار کردند، گفت: با هماهنگی قضایی متهمان با تدابیر ویژه از زندان تحویل و در مواجهه با متهمان پولشو به صراحت به کلاهبرداری به شیوه کارت به کارت اعتراف کردند که شیوه مذکور از افراد متعدد در استان‌های مختلف به ویژه استان‌های اصفهان، تبریز، قزوین، تهران و البرز کلاهبرداری کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان البرز در خصوص شیوه و شگرد متهمان گفت: سارقان کلاهبردار با معرفی خود به عنوان گوینده رادیو و برنده شدن در قرعه کشی سفر به عتبات عالیات یا برنده شدن خودرو یا آپارتمان، فرد مذکور را با شیوه‌ها و ترفندهای فریبکارانه به پای دستگاه عابربانک کشانده و اقدام به خالی کردن حساب مالباختگان می‌کردند.

سپس وجه مذکور را به حساب‌هایی که از طریق عوامل خود در بیرون از زندان افتتاح کرده بودند واریز و از آن طریق اقدام به خرید گوشی تلفن همراه، طلا و زیورآلات، دلار و سکه می‌کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

فوری / تکاوران پلیس انتقام شهدای پاسگاه مرزی را گرفتند / سرکرده تروریست ها به هلاکت رسید

زن پاشنه بلند نیمه شب مرا از پارک به خانه اش برد! / این موتورسوار ناگفته های زیادی داشت + عکس

تخریب زادگاه شیخ نمر در عربستان

جست و جو برای یافتن جسد دختر 3 ساله در ارس

علی دایی داغدار شد

درخواست دادستان تهران برای قطع دست مربی کشتی

دوستم در مورد زن صیغه ای من حرف های کثیف زد و من ... / اعظم معشوقه دوران نوجوانی ام بود و ...

نقشه شوم مادر و دختر برای عروس کرمانی شان / راز 21 ساله لو رفت!

فیلم برداری زن محجبه ازاقدام بی شرمانه به وی در یک سوپرمارکت آمریکایی+فیلم

ناموسم در خانه تنهاست رفت و آمد مجردی را بس کن! / او راست می گفت ولی نمی دانست من و آرش ...

راز قتل زنان جوان مو مشکی توسط مرد عاشق پیشه+ عکس

رفتم اتاق هتل را تمیز کنم که مرد مسافر پیشنهاد بیشرمانه ای داد پذیرفتم اما.....+ عکس

 

کدخبر: 263475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟