در پی بازرسی سر‌زده شبانه قاضی خدابخشی، جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد از خیابان حر‌٣١ مشهد زنی جوان که از عمده‌فروشان مواد‌مخدر در منطقه قلعه ساختمان بود، با همکاری تعدادی از شهروندان شناسایی و توسط نیروهای بسیج مسلم دستگیر شد.

ساعت حدود ٢١:٣٠شب را نشان می‌داد و رفته‌رفته به حجم تردد افراد در خیابان حر٣١‌ که عموما لباس‌های محلی به تن داشتند، افزوده می‌شد. صاحب یک سوپرمارکت که مغازه‌اش شلوغ بود بعد از اینکه از حضور جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد اطلاع پیدا کرد و مشتریانش را جواب داد، به قاضی Judge خدا‌بخشی گفت: از زمانی که برای پلمب مراکز تهیه و توزیع مواد‌مخدر به این محله آمدید، حدودا یک سال می‌گذرد و تا حدی از حجم رفت‌و‌آمد مصرف‌کنندگان مواد‌مخدر کم شده است ولی هنوز عمده‌فروشانی هستند که در این محله با غروب خورشید و تاریکی هوا اقدام به توزیع مواد مخدر Drugs می‌کنند.

این مرد سالخورده ادامه داد: ساکنین این محله امنیت جانی ندارند و هر روزشان با اضطراب و ترس می‌گذرد، از موقعی که فرزندانم به مدرسه می‌روند و تا زمانی که به خانه برمی‌گردند، می‌میرم و زنده می‌شوم.

این مرد ۵٠ساله در پاسخ به سوال قاضی مبنی بر اینکه چرا موضوع را به پلیس Police گزارش نمی‌کنید؟ گفت: ساکنین از ترس اینکه برای خانواده‌‌هایشان مشکلی پیش نیاید حاضر به اعلام این‌گونه گزارش‌ها به پلیس نیستند، آقای قاضی این محله گاو پیشانی سفید است و ماموران کلانتری و نیروهای بسیج هم به این موضوع واقف هستند و ما هم از ماموران انتظار داریم که به صورت ویژه به این محله رسیدگی کنند اما متاسفانه به واسطه گشت‌های پلیس که فاصله زمانی طولانی از یکدیگر دارند، عمده‌فروشان موادمخدر پر‌رو شده‌اند و مجددا محله را به منطقه توزیع مواد تبدیل کرده‌اند.

با اعلام این گزارش قاضی خدابخشی خود به عنوان خریدار مواد‌مخدر پا به یک مغازه سوپر‌مارکت که اهالی محل ادعا می‌کردند مالک آن توزیع‌کننده مواد مخدر است، گذاشت و از او خواست مقادیری مواد مخدر برایش تهیه کند.

صاحب این مغازه فارغ از اینکه با مقام قضایی در گفتگوست بعد از اینکه مشتریانش را پاسخ داد، با لحنی خاص به گونه‌ای که نمی‌خواست حرف‌هایش را کسی متوجه شود، آدرس زن جوانی که خانه‌اش چند کوچه آن طرف‌تر بود، داد. با به دست آمدن این سرنخ ماموران به همراه قاضی خدابخشی به سراغ این عمده‌فروش که معروف به «قلندر» بود رفتند، محل خانه‌ای دو طبقه با دری نیمه باز بود، قاضی خدابخشی پس از مواجهه با این زن از او خواست تا مقادیری مواد برایش تهیه کند. در‌حالی‌که مقام قضایی مشغول بررسی این موضوع بود، تیمی از نیروهای بسیج مستقر در کانکس سپاه ناحیه مسلم با هماهنگی قضایی وارد محل شدند.

با ورود تیم پشتیبان زن جوان که دید دستش رو شده به داخل خانه فرار Escape و در اتاق را روی ضابطین قضایی قفل کرد. ماموران با گذشت دقایقی در خانه را باز کردند و با دستور قاضی خدابخشی این محل مخوف را مورد بازرسی قرار دادند.

هنوز زمانی از بازرسی محل نگذشته بود که ماموران با هدایت قاضی خدابخشی از بالشی که یکی از ساکنان به آن تکیه داده بود ١۵بسته از نوع شیره تریاک را کشف کردند. به گفته چندنفر از همسایگان صاحبان این خانه که زن و مردی جوان‌اند، از عمده‌فروشان مواد‌مخدر در منطقه شهرک شهید رجایی هستند که شبانه‌روزی مواد مصرفی تعداد زیادی از معتادان که از سراسر شهر به این محله می‌آیند، تامین می‌کنند.

این زن جوان که از اهالی غیر‌بومی مشهد است و لباس محلی استان‌های جنوب شرقی کشور را بر تن داشت، با دستور جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد بازداشت و تحویل ماموران کلانتری رجایی داده شد.

قاضی مهدی خدابخشی در حاشیه این عملیات سرزده شبانه به خبرنگار ما گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از این پس در روزهایی که تاریخش نامشخص است برای رصد محلات خطر‌پذیر مشهد به ویژه مناطق حاشیه‌ای شهر اقدام خواهیم کرد لذا عمده‌فروشان و قاچاقچیان مواد‌مخدر بدانند دادسرا بدون هیچ گذشتی با آنان برخورد خواهد کرد.

وی خطاب به ماموران پلیس و سپاه تاکید کرد: امروز از ضابطان قضایی دادسرا در نیروی انتظامی، سپاه و بسیج انتظار می‌رود تا رصد‌های اطلاعاتی خود را در مناطقی که مسئول رسیدگی به آن هستند، بیشتر کرده و به موضوع مبارزه با مواد‌مخدر و سوداگران مرگ اهمیت جدی‌تری بپردازند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 258628 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟