اگر با این پسر عموهای آپاچی برخورد کرده اید به پلیس آگاهی مراجعه کنید +عکس

بهمن سال گذشته جوانی با مراجعه به کلانتری 135 آزادی Freedom به ماموران گفت توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی مورد زورگیری و سرقت Stealing گوشی تلفن همراهش قرار گرفته است.

در بررسی پرونده های مشابه با موضوع زورگیری توسط دزدان موتورسوار و انجام چهره نگاری از شاکیان ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که گروهی چهار نفره با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی و آپاچی سفید رنگ اقدام به زورگیری از افراد رهگذر به ویژه جوانان کرده اند .

یکی از شاکیان پس از حضور در اداره پنجم پلیس Police آگاهی در اظهاراتش گفت: ساعت ده شب در میدان آزادی به سمت خیابان رحمانی منتظر ماشین بودم که یک موتورسیکلت طرح هوندا 125 با دو نفر سرنشین به طرف من آمد. همزمان یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ نیز با دو سرنشین با فاصله کمی از آنها توقف کرد و به نظر می رسید که مراقب اطراف هستند. یکی از سرنشینان هوندا پس از نزدیک شدن به من از موتور پیاده شد و با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم به ارزش تقریبی یک میلیون و 500 هزار تومان کرد و پس از آن، هر دو موتورسیکلت از محل دور شدند.

با توجه به موارد مشابه در محدوه غرب و شمال غرب تهران به ویژه قسمت خروجی شهر در محدوده بزرگراه ها، هماهنگی های لازم جهت اجرای طرح مهار انجام شد.

در اسفند ماه گذشته نیز ماموران کلانتری 140 باغ فیض در حین گشت زنی در محدوده میدان پونک به سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی مشکوک شدند ه و به او دستور ایست دادند. با وجود دستور ایست پلیس، سرنشین موتورسیکلت اقدام به فرار Escape کرد و طی یک تعقیب و گریز، کنترل موتورسیکلت از دستش خارج و به زمین خورد.

با دستگیری امیر 20 ساله و کشف یک قبضه سلاح سرد از وی، وی جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

در مراحل اولیه تحقیقات از "امیر" و در حالیکه وی علت فرارش از دست پلیس را نداشتن گواهینامه مطرح کرده بود ، کارآگاهان با استفاده از تصاویر به دست آمده از چهره نگاری و نهایتا مواجه حضوری با تعدادی از شاکیان، موفق به شناسایی امیر به عنوان یکی از دزدان اصلی گروه چهار نفره دزدان زورگیر موتورسوار شدند.

"امیر" که دیگر چاره ای جز بیان حقیقت و معرفی دیگر اعضای گروه را نداشت، در اعترافاش عنوان کرد که با همدستی برادرش به نام ابوالفضل 21 سال و دو پسرعموی خود ( دو برادر ) به نام های پوریا 23 ساله و محمد 18 ساله اقدام به ده ها مورد سرقت به شیوه زورگیری از افراد رهگذر در مناطق مختلف شهر تهران کرده اند.

سپس در نهایت کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه سه عضو دیگر گروه دزدان در مناطق پیکان شهر و شهریار شدند.

در شرایطی که دیگر اعضای گروه دزدان فامیلی ( پسرعموها ) با اطلاع از دستگیری امیر، از مخفیگاه های خود فراری بودند، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و کنترل نامحسوس محل های تردد متهمان و مخفیگاه های آنها سرانجام موفق به دستگیری هر سه نفر آنها و کشف ده ها گوشی تلفن همراه مسروقه و سلاح سرد از آنها شدند.

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، درباره این خبر عنوان داشت: "با توجه به اعتراف صریح متهمان به این سرقت ها به شیوه زورگیری گوشی تلفن همراه، لپ تاپ و وجوه نقد و شناسایی دقیق متهمان از سوی تعدادی از شاکیان، قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند . به همین منظور از کلیه کسانی که بدین شیوه و شگرد و توسط سرنشنیان موتورسیکلت های طرح هوندا 125 مشکی و یا آپاچی سفید رنگ مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 256031 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟