به گزارش رکنا، سرهنگ امین یادگار نژاد رییس پلیس Police فتای استان کرمان در راستای این خبر گفت: خانم جوانی با مراجعه به پلیس از گم شدن گوشی موبایلش خبر داد و ادعا کرد پس از گم شدن گوشی موبایلم مردی در تماس های تلفنی با وی عنوان کرده اگر تن به رابطه سیاه با او ندهم اقدام به انتشار عکس ها و فیلم های خصوصی و خانوادگی ام در فضای مجازی می کند.
وی افزود: بدین ترتیب تیم ویژه ای از کارشناسان پلیس فتا برای دستگیری عامل این تهدید سیاه وارد عمل شدند و خیلی زود این مرد جوان در کاوش های فنی پلیس دستگیر شد.
مرد جوان در اعترافاتش گفت: 7 میلیون تومان به زن جوان بدهکار بودم و زمانیکه وی برای گرفتن پولش به خانه ام آمد در موقعیتی مناسب اقدام به سرقت Stealing گوشی موبایلش کردم و نقشه تهدید آمیز را طراحی کردم.
رئیس پلیس فتا کرمان افزود : متهم در بازجویی های ابتدایی ادعا کرد قصد ایجاد رابطه شوم نداشتم ولی زمانیکه در برابر مدارک و شواهد پلیسی قرار گرفت به ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان کرد که قصد داشته با اجرای نقشه اش بدهی میلیونی اش را پرداخت نکند.
وی با بیان اینکه ذخیره کردن تصاویر شخصصی بر روی گوشی همراه به هیچ عنوان درست نیست، گفت: احتمال سرقت، مفقودی و هک کردن گوشی های موبایل می تواند تبعات جبران ناپذیری مانند اخاذی های مالی و مسائل اخلاقی به همراه داشته باشد.
این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کابران گوشی‌های هوشمند باید بدانند که محل ذخیره کردن اطلاعات مهم و شخصی بر روی لوح فشرده یا حافظه های جانبی است که آنها نیز نباید در دسترس دیگران باشد. 
رئیس پلیس فتا کرمان در پایان گفت: از شهروندان محترم می خواهیم که برای سیستم های هوشمند شخصی خود رمزهای عبور قوی که ترکیبی از اعداد، حروف و نشانه است، انتخاب کنند تا امکان سوءاستفاده از اطلاعات شخصیشان به حداقل برسد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255793 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟