سال 95 با تلخی و شیرینی‌هایش به پایان رسید. سال گذشته با اخبار تلخی روبه‌رو بودیم که تلخی آن تا سال‌ها در ذهن ما می‌ماند. از جنایت‌های تلخ گرفته تا حادثه Incident پلاسکو و آتش‌سوزی قطار. در این گزارش به مهم‌ترین حوادث Accidents فصل زمستان سال 95 که خبرساز شدند پرداخته می‌شود.

دی

پرواز ققنوس ها از آتش پلاسکو

در آخرین روز دی ماه، تلخ ترین حادثه سال رقم خورد. شاید زمانی که آتش نشانان ایستگاه‌های مختلف آتش نشانی تهران برای خاموش کردن شعله‌های آتش و نجات مردم خود را به دل آتش زدند ، هیچ کدام فکر نمی‌کردند بعداز نجات مردم و مغازه‌د اران آنجا یکباره این ساختمان قدیمی برسرشان آوار شود. این حادثه آنقدر تلخ بود که دل هر ایرانی را به درد آورد. یکی از آتش نشانان در بیمارستان به دلیل شدت صدمات وارده فوت کرد. آتش نشانان زیر تلی از آهن، فولاد و آجر همراه ده نفر از کسبه و نگهبانان گرفتار شدند. آتش نشانان نجات یافته و دیگر همکاران آنها برای یافتن پیکر 15 آتش نشان و کسبه 9 شبانه روز بی وقفه تلاش کردندو سرانجام توانستند پیکر پنج جانباخته و 15 شهید آتش نشان را اززیر آوار پیدا کنند. آنها هر چنددر میان ما نیستند اما یاد فداکاری‌هایشان تا ابد در قلب همه مان می‌ماند. این در حالی است که سرنوشت پنج جانباخته دیگر در‌هاله‌ای از ابهام ماند.

بهمن

برف مرگبار بر سر کولبران

یکی از حوادث تلخ بهمن ماه ، مربوط به مرگ کولبران در زیر آوار بهمن بود. آنها چهار نفر کولبربودندکه برای جا‌به‌جایی بار به سرمای زمستان زدند تا هزینه زندگی شان را تامین کنند. اما گمان نمی‌کردند در این مسیربرف و بهمن بر آنها غلبه کندو زیر تلی از برف گرفتار شوند. آنها زیر چهارمتر برف گرفتار شده بودند و سرانجام قدرت مقابله با برف راپیدا نکردند وجان خودراازدست داده بودند. با تلاش امدادگران اجساد یخزده شان از زیر برف خارج شد.

اسفند

دستبرد‌هالیوودی به خودروی حمل پول

آخرین ماه سال، ماه سرقت Stealing بود. چهار سارق جوان ودو مامور محافظ بانک که نقشه دزدی‌هالیوودی برای دستبرد به خودروی حمل پول بانک پاسارگارد را طراحی و به اجرا گذاشته بودند، بعد از شش روز بازداشت شدند. آنها در جریان این دزدی theft کیسه‌های پول را که 900 میلیون تومان ارزش داشت را با خود بردند. بررسی‌ها در این پرونده نشان می‌دادکه سارقان فراری در جریان این سرقت دو خودروی پراید و یک خودروی ال 90 را هم سرقت کرده ‌اند. ماموران درصدد دستگیری این سارقان بودندکه ردپای یکی از محافظان بانک را به دست آوردند که در روز حادثه در مرخصی به سر می‌برد. او زمانی که بازداشت و مورد تحقیقات قرار گرفت، اعتراف کرد نقشه سرقت را طراحی کرده و به کمک همدستانش آن را به اجرا گذاشته است.

با اعتراف این سارق بود که همدستانش یکی پس از دیگری بازداشت شدند و به جرایمشان اعتراف کردند و گفتند پیش از سرقت چند بار نحوه دستبرد به خودروی حمل پول را اجرا کرده بودند و گمان نمی‌کردند ماجرا لو برود و فقط طعم پولدار شدن را شش روز بچشند. در این ماه سارقانی که به صرافی در حوالی میدان فردوسی دستبرد زده بودند هم دستگیر شدند. آنها یک هفته بعد از سرقت 70 میلیونی در دام پلیس Police گرفتار شدند. دزدان صاحب صرافی را با شلیک گلوله مجروح کرده بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار پربازدید نوروز 96 را بخوانید:

سقوط مشکوک المیرای 20 ساله از طبقه 15 خانه دوست پسرش سقوط کرد / پلیس تهران سهراب را 11 فرودین دستگیر کرد

فیلم وحشتناک از خبر سازترین تصادف زنجیره ای خودروها در مشهد + تصاویر و جزئیات آخرین وضعیت پروندها

عتراف هولناک شیما به همسرش / پسرخاله زن همسایه وقتی تو نبودی ...

شوک شدم! وقتی خودم را کنار یک مرد غریبه دیدم / به همین راحتی آبرویم رفت!

دردسر سفر مجردی دختر زیبا به تایلند + عکس

اقدام شرم آور یک مرد با دزد 20 ساله در خانه اش+عکس

اقدام شرم آور دانش آموز 14 ساله با معلم خصوصی +عکس

نوعروس نتوانست راز داماد بی احساس را به کسی نگوید! + عکس

وقتی شوهرم رفت به همراه سمانه به دوبی رفتم و حالا آتش شرم و حیا وجودم را سوزانده است

اقدام وحشتناک مرد شیطان صفت با یک دختر در سوپر مارکت بزرگ

13 سالم بود که پدر می خواست مرا به یک مرد بفروشد که ...+ عکس

پسر یک پزشک از بالکن وارد اتاق خواب همسایه شد و...

این مردی گربه گرسنه را شوت کرد+فیلم و عکس

زن جوان راز جن‌گیری عروس خانواده را لو داد+عکس

این دختر و پسر عاشق پیشه در آپارتمان های خالی یک مجتمع در شمال تهران چه می کردند؟!+عکس

زنی بعد از 2 سال دفن شدن توسط شوهرش زنده شد!+عکس

آرش به خاطر اقدام شیطانی با آرزوی 25 ساله در خانه مجللش در جردن باید خیابان‌های شهر را جارو ‌کند

پسر جوان وقتی فهمید دختر 19 ساله را باردار کرده است او را ناجوانمردانه کشت...+عکس

حرکت بی شرمانه آشپز رستوران با دختر جوان در آشپزخانه رستوران+فیلم و عکس

ارتباط پنهانی ام با حلیمه چند سال ادامه داشت تا اینکه شوهرش از خار ج برگشت / زن 23 ساله اعتراف زشتی کرد و ...

مرگ تلخ مادر در برابر چشمان شوهر و دو فرزندش

 

کدخبر: 254220 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟