رهایی مرد  از قصاص پس از 9 سال /این مرد قاتل زنی جوان بود+عکس

به گزارش رکنا، علی 39ساله سی ام اردیبهشت 89 وقتی که 30 سال داشت همسر 28 ساله اش به نام فرزانه را در خانه خود در حصارک کرج کشت وطی تماس با برادرش وی را از این ماجرا مطلع کرد. وقتی پلیس Police در جریان قرار گرفت به خانه زوج جوان در حصارک کرج رفت و با جنازه زن جوان که با ضربه های چاقو کشته شده بود روبه رو شد. در آن بین علی که خونسرد بود تسلیم شد و به قتل Murder به خاطر اختلاف های خانوادگی اعتراف کرد.
مرد جوان پای میز محاکمه ایستاد و به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. حکم صادره در دیوان عالی کشور مهر تایید خورده و قطعی شده بود که علی توانست با پرداخت دیه 400 میلیون تومانی رضایت اولیای دم را جلب کند. به این ترتیب از قصاص رهایی یافت و پس از 9 سال دیروز از جنبه عمومی جرم Crime پای میز  محاکمه ایستاد. در جلسه رسیدگی به این پرونده نماینده دادستان کیفرخواست را خواند. وی گفت: با توجه به مدرک های موجود در پرونده و با توجه به رضایت اولیای دم طبق ماده 612 قانون Law مجازات اسلامی برای متهم تقاضای کیفر دارم.
سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و در تشریح جزئیات ماجرا گفت: من و همسرم زندگی بدی نداشتیم تا اینکه فرزانه با دختر همسایه مان رفیق شد. آن ها هر روز با هم بیرون می رفتند. چند بار به همسرم تذکر داده بودم تا رفت و آمدهایش با دختر همسایه را کم کند اما قبول نمی کرد. آخرین بار وقتی فهمیدم همسرم و دختر همسایه به دیدن پسر جوانی که به دختر همسایه ابراز علاقه کرده بود رفته اند عصبانی شدم و بار دیگر با هم درگیر شدیم.
وی در تشریح جزئیات شب جنایت Crime گفت: من و همسرم آن شب خانه پدرزنم میهمان بودیم که آنجا با هم بحث کردیم. وقتی به خانه برگشتیم فرزانه گفت قصد دارم از من جدا شود. او مهریه اش را که 1000 سکه طلا بود خواست و من از شنیدن این حرف ها عصبانی شدم. کنترل اعصابم را از دست داده بودم که چاقو آشپزخانه را به دست گرفتم و چند ضربه به فرزانه زدم. من همان موقع با برادرم تماس گرفتم و ماجرا را برایش توضیح دادم.من واقعا همسرم را دوست داشتم و حالا هم با گذشت 9 سال از این ماجرا نمی دانم چرا به روی فرزانه چاقو کشیده ام. من تا یک قدمی چوبه دار رفته بودم که پدر و مادرهمسرم با دریافت دیه اعلام رضایت کردند. پدر و مادرم همه دارایی شان را برای دیه دادند و من شرمنده آن ها هستم. حالا از قضات دادگاه تقاضای بخشش دارم.
در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند. علی طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی احتمالا به زودی آزاد می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249696 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟