به گزارش رکنا، سرهنگ سید نورالدین حسینی، رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی در این باره گفت: مدتی پیش گزارش سرقت Stealing از شش نفر از شهروندان اراکی به مرکز فوریت های پلیس 110 اعلام و بلافاصله بررسی موضوع به تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی ارجاع شد.
وی افزود: در بررسی های مقدماتی کارآگاهان، مشخص شد که سرقت ها همگی در یک زمان انجام شده و سارقان به صورت زوجی و با موتورسیکلت به افراد ضعیف و ناتوان در خیابان ها و کوچه های خلوت نزدیک شده و با تهدید اقدام به سرقت وجوه نقد و اشیاء با ارزش از آنان می کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی ادامه داد: تحقیقات تخصصی کارآگاهان برای بررسی موضوع با جدیت ادامه یافت و سرانجام سرنخ هایی از سارقان که ساکن یکی از استان های همجوار استان مرکزی بودند، به دست آمد.
حسینی خاطر نشان کرد: بلافاصله با هماهنگی دستگاه قضائی تیمی از کارآگاهان به استان مورد نظر اعزام و موفق شدند یکی از سارقان را در منزل پدری اش دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی استان انتقال دهند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با مدارکی که در روند رسیدگی به پرونده به دست آمد، فرد دستگیر شده به سرقت از شش نفر از شهروندان با همدستی سه نفر از دوستانش که همگی همشهری بودند، اعتراف کردند.
وی با اشاره به اعترافات متهم گفت: این فرد در اعترافات خود اذعان داشت که به همراه سه نفر از دوستانش با دو دستگاه موتورسیکلت از شهر محل زندگی شان به سمت استان قم در حال حرکت بودند که در اراک یک دستگاه از موتورسیکلت های آنان دچار نقص می شود و با توجه به اینکه هیچ پولی همراه نداشتند، نقشه سرقت از افراد ناتوان را برنامه ریزی می کنند.
وی افزود: با طرح این نقشه، این افراد با موتورسیکلت به سمت خیابان ها و کوچه های خلوت حرکت کرده و با تهدید از شش نفر از شهروندان، اقدام به سرقت می کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه دیگر همدستان فرد سارق متواری شده بودند، برنامه ریزی عملیاتی ویژه ای برای دستگیری آنان در دستور کار قرار گرفت و در مراقبت های نامحسوس، سه متهم دیگر پرونده نیز در عملیات هایی جداگانه دستگیر شدند.
حسینی افزود: متهمان از سوی شاکیان مورد شناسایی قرار گرفتند و برای برخورد قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 244766 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟