10 قاتل خطرناک را بشناسید / این قاتلان فراری هستند+عکس
سردسته قلدرهای قاتل

«ادواردو راولو»، ملقب به «کاپیتان» سردسته یکی از گروه‌های خلافکار و اوباش در مکزیک بود. این تبهکار خطرناک که قربانیان زیادی را زیر شکنجه به قتل رسانده است 8 سال پیش در فهرست مجرمان تحت تعقیب اف بی‌آی قرار گرفت.او در 48 سالگی همچنان با کارنامه سیاهی از اتهامات شرارت، پولشویی، حمل کوکائین، هروئین و ماریجوانا در فهرست خطرناک‌ترین مجرمان فراری است. پلیس احتمال می‌دهد وی با جراحی پلاستیک چهره و اثر انگشتش را تغییر داده باشد. اف بی‌آی برای ارائه هر گونه اطلاعات اثربخش درباره مخفیگاه این متهم مخوف 100 هزار دلار جایزه تعیین کرده است.

خلبان بی‌رحم

«ویلیام بردفورد بیشاپ»، 41 سال پیش در جنایتی هولناک همسر 37 ساله، مادر 68 ساله و سه پسر 5، 10 و 14 ساله‌اش را در مریلند امریکا به قتل رساند. او پس از این قتل عام وحشیانه اجساد را به کارولینای شمالی برد و با حفر گودالی نه چندان عمیق، همه آنها را به آتش کشید وبعد هم متواری شد. ویلیام که متولد پاسادنای کالیفرنیا است علاوه بر تسلط به 5 زبان انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، کرواتی و اسپانیایی و تجارب مختلف ورزشی، فارغ‌التحصیل دو دانشگاه معتبر امریکا است و گواهینامه خلبانی نیز دارد. اونیز ازسوی پلیس، فردی مسلح و خطرناک معرفی شده است.

خدمتکار خط خطی

«الکسیس فلورس» که به اتهام معاونت در آدم ربایی و قتل دخترک 5 ساله‌ای در فهرست مجرمان خطرناک پلیس فدرال قرار گرفته است، در کشورهندوراس خدمتکار بود. او که به خاطر داشتن آثار زخم روی پیشانی و گونه راستش به خدمتکار خط خطی معروف بود، از 16 سال قبل و بلافاصله پس از ارتکاب قتل هولناک ناپدید شد. براساس مدارک پلیس، جسد حلق آویز  قربانی این جنایت درخانه‌ای واقع در فیلادلفیا پیدا شد و از همان زمان «الکسیس» تحت تعقیب قرار گرفت. پلیس هم به مردم توصیه کرده در صورت روبه‌رو شدن با این متهم از درگیری با او خودداری کنند وفقط پلیس را باخبرکنند.

تبهکاری با عینک دودی

«یاسرعبدل سید»، 59 ساله اهل مصر است و به اتهام قتل دو دختر نوجوان در «ایروینگ» تگزاس از 9 سال قبل در فهرست فراری‌های پلیس اف بی‌آی قرار دارد. پلیس معتقد است این جنایتکار برای پنهان کردن هویت اش، لباس‌های عجیب و غریب می‌پوشد، در داخل و خارج ساختمان همیشه عینک دودی می‌زند و هرگز بدون اسلحه از خانه بیرون نمی‌رود. این قاتل فراری در نیویورک، تگزاس، ویرجینیا، کانادا و مصر دیده شده است اما هنوز مخفیگاهش پیدا نشده است. با توجه به آنکه این تبهکار همیشه مسلح است، پلیس اورا نیزیکی از فراری‌های خطرناک معرفی کرده است.

معلم انگلیسی خطرناک

«روبرت فرانسیس فان ویسه» که در 18 سالگی زن 22 ساله‌ای را در «آستون» تگزاس به قتل رسانده بود، پس از 33 سال زندگی پنهانی در شانزدهمین روز ژانویه امسال دستگیر شد.وی که متولد مکزیک است و به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی تسلط دارد تا پیش از دستگیری به‌عنوان معلم انگلیسی مشغول به کار بود. براساس اسناد پلیس، این قاتل فراری مدتی نیز در زمینه دارو و چند سالی هم در مزرعه آناناس و موز در مکزیک کار کرده بود. او در تمام سال‌های زندگی در مکزیک و امریکا، هویت واقعی‌اش را پنهان کرده بود. این متهم نیز یکی از مخوف ترین‌های فهرست اف بی‌آی به شمار می‌رود.

ضارب فراری

«تری استریکلند»، تنها چند ماه در فهرست مجرمان تحت تعقیب اف بی‌آی قرار گرفت و خیلی زود دستگیر شد. این قاتل امریکایی که در 25 سالگی پس از اینکه به دنبال درگیری مسلحانه‌ای در «میلواکی» با شلیک گلوله دو مرد 38 و 39 ساله را به قتل رساند وبعدهم بلافاصله از صحنه متواری شد. پلیس پس از بررسی این حادثه، جست و جو برای یافتن ضارب فراری را آغاز کرد و کمتر از چهار ماه مخفیگاه این تبهکار شناسایی و پلیس موفق به دستگیری او شد. اف بی‌آی برای دستگیری این قاتل نیز جایزه‌ای 100 هزار دلاری تعیین کرده بود.

جوان زورگو

«لوییس ماکدو»زمانی که تنها 20 سال داشت، دستورقتل فجیع پسر 15 ساله‌ای را به نوچه‌های قلدرش در خیابان‌های «ایلینویز» شیکاگو داد. متهم تحت تعقیب که 29 ساله شده است، حدود 9 سال قبل دستور داد پسر 15 ساله را به خاطرلجبازی با او وهمدستانش با گلوله به قتل رسانده و جسدش را آتش بزنند.اوپس ازاین جنایت، پنهانی زندگی می‌کند و با وجودی که گروه‌های تخصصی پلیس دنبال‌اش هستند، اما هنوز هیچ ردی از این تبهکار به دست نیامده است. این متهم فراری نیز مسلح و خطرناک معرفی شده است.

جنایت تاجر ثروتمند

«جیسون درک براون» 48ساله، یکی دیگر از جنایتکاران خطرناک و تحت تعقیب اف بی‌آی به شمار می‌رود.او متولد کالیفرنیا است و به دلیل سرقت مسلحانه و قتل یک نگهبان در بیرون سالن تئاتر «فونیکس»ایالت آریزونا، 13 سال است که مخفیانه زندگی می‌کند. قاتل فراری علاوه بر زبان مادری به زبان فرانسه نیز مسلط است و کارشناس ارشد تجارت بین‌الملل است. او علاقه زیادی به گلف، اسکی و ورزش‌های گرانقیمت و پرهیجان دارد و در گذشته یکی از تفریحاتش به نمایش گذاشتن خودروهای گرانقیمت و کشتی‌هایش بود.

شکارچی مخوف

«روبرت ویلیام فیشر»، 40 سال بیشتر نداشت که در سال 2001، همسر و دو فرزندش را در خانه‌شان واقع در «اسکاتدیل» ایالت آریزونا کشت وبعد هم ساختمان را به آتش کشید. قاتل بی‌رحم که در نیویورک متولد شده بود علاقه زیادی به شکار و ماهیگیری داشت و با وجودی که 16 سالی است در فهرست مجرمان خطرناک اف بی‌آی قرار گرفته اما هیچ‌کس پس از این جنایت وحشیانه‌اش او را ندیده است. پلیس امریکا نسبت به خطرناک بودن او هشدار داده و به مردم توصیه کرده از درگیری با وی بشدت خودداری کنند.

قاچاقچی هفت تیر کش

«مارلون جونز»، که یکی از سران باند مخوف قاچاق مواد مخدر در جاماییکا بود، از اواسط سال گذشته و پس از به رگــــــــــــبار بستن میهمانان رستورانی در لس آنجلس و قتل 4 تن از آنها، در فهرست فراری‌های خطرناک اف بی‌آی قرار گرفته است. به گفته پلیس، در این تیراندازی 10 تن از میهمانان نیز مجروح شدند که با تلاش پزشکان از مرگ حتمی نجات یافتند. براساس آخرین تحقیقات پلیس اف بی‌آی، احتمال می‌رود این تبهکار از امریکا فرار کرده و به کشوری دیگر پناهنده شده باشد.

زهره صفاری

 

کدخبر: 242102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟