دیوانه بازی قاتل در جلسه دادگاه+عکس

بیست وهفتم آبان ماه سال 94 زن میانسالی به پلیس Police تماس گرفت و از ناپدید شدن همسر 49ساله اش به نام مهرداد خبر داد. وی گفت: همسرم در کارخانه نبات سازی کار می کند و بیشتر اوقات هنگام برگشت از محل کارش با ماشینی که با پدرش شریکی خریده مسافرکشی هم می کند. همسرم دیشب به خانه برنگشت و هر چه با موبایلش تماس گرفتم پاسخی نداد. حالا می ترسم بلایی سرش آمده باشد.

تحقیقات پلیس برای افشای راز ناپدید شدن این مرد آغاز شده بود که یک مرد ناشناس با مرکز پلیس 110 تماس گرفت و از پیدا شدن جنازه خونین مردی داخل یک ماشین در جاده حسن آباد قم خبر داد.پلیس وقتی به محل مورد نظر رفت با جنازه مردی روبه رو شد که کارت شناسایی همراهش نشان می داد مهرداد نام دارد و با شلیک دو گلوله به سینه اش از پا درآمده است. در بررسی ها روشن شد جنازه متعلق به مردی است که همسرش در تهران ناپدید شدن وی را اعلام کرده بود. ماموران در نخستین گام از تحقیقات به ردیابی شماره تلفن مرد ناشناسی پرداختند که ماجرای پیدا شدن جنازه را به پلیس اعلام کرده بود. به این ترتیب یک پسر 33ساله به نام نوید ردیابی و بازداشت شد.

در حالی که نوید خودش بی طلاع از ماجرا نشان می داد در بررسی های پلیسی روشن شد پوکه های کشف شده از جسد با پوکه هایی که یک ماه قبل در جریان سرقت Stealing مسلحانه یک موتور سیکلت از اسلحه مشابهی شلیک شده بود مطابقت دارد.

این سرنخ تحقیقات را وارد مرحله تازه ای کرد و فرضیه دست داشتن نوید در ماجرای سرقت مسلحانه موتور سیکلت نیز قوت گرفت. در بازجویی های بعدی سرانجام نوید به سرقت مسلحانه موتورسیکلت در جنت آباد و همچنین قتل Murder مهرداد در جریان سرقت ناکام خودرو وی اعتراف کرد.

به این ترتیب نوید دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی Judge محسن زالی و با حضور دو قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

دراین جلسه پدر و مادر و دختر نوجوان قربانی در جایگاه ویژه ایستادند و برای نوید حکم قصاص خواستند.

سپس صاحب موتوری که کمتر از یک ماه قبل از جنایت Crime از سوی نوید مورد حمله مسلحانه قرار گرفته بود در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: پیک موتوری هستم و عصر سیزدهم مهر سال قبل نوید را از میدان آزادی Freedom به عنوان مسافر سوار موتورم کردم تا به حوالی جنت آباد برسانم. او در خیابانی خلوت از موتور پیاده شده و گفت که چند لحظه منتظر او بمانم. دقایقی بعد نوید در حالی که اسلحه ای را زیر کاپشنش پنهان کرده بود به سمتم آمد و با تهدید از من خواست تا سوییچ و موتور را به او بدهم .من هم از ترسم سویچ را به او دادم و از موتور پیاده شدم. او بلافاصله سوار موتور شد اما هنوز چند متری دور نشده بود که روی زمین افتاد و یک تیر از اسلحه اش شلیک شد. پسر جوان سوار موتور شد و فرار Escape کرد و من با پلیس تماس گرفتم. ماموران وقتی به محل آمدند پوکه تیری را که از اسلحه نوید شلیک شده بود کشف کردند و یک ماه بعد وقتی جنازه مرد مسافربر در ماشینش پیدا شد مشخص شد تیرهای شلیک شده به او با پوکه های کشف شده در محل سرقت موتورم مطابقت دارد.من به خاطر تهدید و سرقت موتورم از نوید شاکی هستم.

سپس متهم که قبلا سلامت روانی اش تایید شده است در جایگاه ویژه ایستاد و خودش را به دیوانگی زد. این متهم که به سوالات هیات قضایی پاسخ های بی ربط می داد ادعا کرد لیسانس باستان شناسی دارد وبه صورت پیمانکاری در شهرداری مشغول به کار بوده است. وی گفت من در جریان سرقت موتور و کشته شدن مرد راننده نیستم و نمی دانم چرا بازداشت شده ام.وی در مقابل سایر سوالت قضات سکوت کرد و پاسخی نداد.

سپس وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت: نوید به بیماری روانی مبتلاست و بررسی پرونده وی نشان می دهد بعد از فوت پدرش و هنگامی که 20 سال داشته یکبار دست به خودسوزی زده است.از این رو تقاضا دارم وی برای بررسی سلامت روانی اش این بار به کمیسیون پزشکی قانونی معرفی شود.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 235689 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟