سرهنگ سید مصطفی مرتضوی ، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه دریکی شبکه اجتماعی فریب خورده و مورد اخاذی قرار گرفته موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. 
سرهنگ مرتضوی بیان داشت: در تحقیقات صورت گرفته از مشخص شد فرد شاکی مدتی پیش در یکی از شبکه های اجتماعی با زنی که خود را مهسا معرفی کرده آشنا و با بین آنان در فضای مجازی رابطه دوستی عمیقی بصورت شکل گرفته، است. 
وی افزود: پس از مدتی این فرد به بهانه ازدواج عکس های کاملاً خصوصی و شخصی خود را برای این زن ارسال و مبالغی نیز به حسابش واریز می کند که پس از واریز وجه با عدم پاسخگویی فرد شیاد به پروفایل خود مواجه می شود. 
این مقام مسئول عنوان داشت: در ادامه رسیدگی به این پرونده شکایتی دیگری مبنی بر اخاذی چند صد میلیونی یک زن از وی در فضای مجازی در مقابل انتشار عکس های خصوصی و محرمانه وی به این پلیس واصل شد که بررسی ها برای دستگیری این فرد شیاد وارد مرحله ای تازه گردید. 
وی افزود: کارشناسان با جستجو های علمی و تخصصی های خود در فضای مجازی سرانجام با عامل این اخاذی که یک مرد 28 ساله بود مواجه شده و طی هماهنگی با مقام قضایی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. 
این مقام انتظامی بیان داشت: متهم در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و در بازجویی های خود اظهار داشت از حدود یک سال پیش فعالیت خود را در این زمینه با نیت سوءاستفاده مالی از کاربران آغاز کرده و با شیوه هایی همچون ازدواج موقت و برقراری رابطه دوستی توانسته تعداد زیادی از کاربران را فریب و از آنها کارت شارژ و یا پول نقد دریافت نماید. 
سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه متهم در این مدت توانسته بود بیش از یک میلیارد ریال از کاربران پول دریافت کرده و اخاذی کند گفت: متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد. 
سرهنگ مرتضوی در پایان افزود :خانواده ها باید مراقب فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی بوده و خط قرمزهای این فضا را به آنها معرفی نمایند و در کنترل و نظارت آنها نهایت دقت را انجام دهند و همچنین جوانان نیز نباید در گفتگوهای اینترنتی به آنها اعتماد داشته و عکس ها و تصاویر خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار دهند و همیشه این نکته را در خاطر داشته باشید افراد آنلاین در فضای مجازی غریبه هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 232423 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟