خواهر و برادر خردسال روستایی شپش سرنداشتند!

ازسوی دیگرمعاون دادستان مازندران هم از پیگیری قضایی این ماجرای هولناک خبرداد. «ضحی» هفته گذشته بر اثر نفوذ سم کشاورزی «ارگانو فسفر» به پوست سرش به کما رفت و پس از چند روز تسلیم مرگ شد. درادامه نیزمشخص شد مادر وی برای از بین بردن شپش‌های سر او و برادر 10 ساله اش-هانی- روی سر آنها سم کشاورزی ریخته بود که بر اثر این سهل‌انگاری جبران‌ناپذیر، «ضحی» روی تخت بیمارستان جان باخت اما برادرش به تازگی از کما خارج شده و به بخش کودکان بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل شد. مادر جوان روستایی آنها نیز که به‌دلیل استنشاق سم دچار مسمومیت شده و در بیمارستان بستری بود، با بهبود نسبی ترخیص و به خانه رفت.

با مرگ «ضحی»، جسد‌ش برای انجام معاینات تخصصی درباره علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل ودربررسی‌ها مشخص شد این کودک خردسال بر اثر مسمومیت استشاقی پوستی جان باخته است.

دکتر حسن اشرفیان امیری - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل- با اشاره به تداوم تحقیقات در این پرونده گفت: روز 10 مهر امسال بهورزان به مدرسه‌ای در منطقه بندپی شرقی بابل رفتند که «ضحی» در آنجا درس می‌خواند. آنها دربررسی‌ها متوجه شپش در موهای سر این کودک شدند و کار درمان را آغاز کردند. در تاریخ 18 مهر، یعنی هشت روز بعد ازنخستین بازدید، بهورزان دوباره به مدرسه موردنظر رفتند و این بار تمامی دانش‌آموزان را معاینه کردند. براساس اسناد و مدارکی که در مرکز بهداشت بندپی شرقی به صورت مکتوب موجود است، مادر این دختر بچه در 11 آبان ماه فرزندنش را به درمانگاه شهر «گلوگاه» برده و 2 کارشناس و یک بهورز بار دیگر سر ضحی را معاینه کرده و سلامت کودک و خلاصی او از شپش سر را تأیید کرده‌اند.وی افزود: در این مرحله پزشک درمانگاه به طور کتبی گواهی سلامت این دانش‌آموز را نیز به خانواده‌اش داده تا خیالشان بابت سلامت فرزندشان راحت شود. اما متأسفانه مادر این کودک با وجود تأییدیه مرکز درمانی و معاینه بهورزان و اعلام اینکه موی سر کودک دیگر شپش ندارد، اقدام به خود درمانی کرده و سر فرزندانش را با سموم کشاورزی آلوده کرده که متأسفانه همین کاربه مرگ دخترکوچولووکمای پسرش وبستری شدن خودش انجامیده است.

پرونده روی میز دادستان

قاضی محمد‌زاده معاون شهرستان‌های دادستانی مرکز مازندران نیز در این باره گفت: باید پرونده این ماجرا به دقت بررسی شده و سپس درباره آن اعلام نظرشود.چراکه نمی‌توان تنها با توجه به نوشته‌ها و گفته‌ها وارد عمل شد ولی اگر سهل‌انگاری از سوی کسی صورت گرفته باشد درباره آن تحقیق صورت می‌گیرد وبرخورد قانونی لازم انجام خواهدشد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حسین خانی / ایران

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

نقشه شوم ساغر برای صراف معروف تهران / گفتگو با متهم + عکس

اقدام زشت با متین 15 ساله در خانه خلوت / روانپزشک تگرامی پیشنهاد این کثیف را داده بود

فیلم کتک خوردن قهرمان بوکس از 4 فروشنده زن در داروخانه + عکس

پلیس فتا بی گناهی مجری زن تلویزیون را ثابت کرد!+عکس

اقدام زشت خواستگار که دختر مازندرانی را بدون اجازه عقد کرد!

اعتراف عجیب نرگس در اسید پاشی به خواهر شوهر جوانش / من و فاطمه خواب بودیم که ...+ عکس

8 بار اعتراف داماد به اقدام وقیحانه با عروس خانواده + عکس

اقدام زشت روباه پیر با دختر عقب مانده / دادگاه تهران رسیدگی می کند + عکس

 

واژگون شدن اتوبوس مسافربری در محور بروجرد-اراک+عکس

فیلم لحظه هولناک برخورد قطار با کامیون +عکس

 

بازیگر زن کره ای برای ازدواج با بازیگر ایرانی به تهران می آید + عکس عروس و داماد

دورهمی بازیگر “یوسف پیامبر” و پسر عمویش در کافی شاپ+عکس

گریم مصطفی زمانی و ترانه علیدوستی در شهرزاد 2 رونمایی شد +عکس

 

کدخبر: 230106 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟