شکارچی حیات وحش در موته اصفهان دستگیر شد

نیمه شب گذشته نیروهای یگان محیط زیست پناهگاه حیات وحش موته اصفهان حین گشت شبانه در زیستگاه آهو متوجه حضور یک شکارچی متخلف شدند.

فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان در این باره گفت: محیط بانان برای برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شده و وی را که قصد فرار از ماموران را داشت محاصره و بازداشت کردند.

مرتضی جمشیدیان اظهار داشت: در بازرسی از این شکارچی متخلف یک اسلحه دست ساز که به طرز ماهرانه ای ساخته شده و مجهز به دوربین و چراغ قوه بود به همراه یک نورافکن، یک چاقو، شش عدد فشنگ خفیف و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

متهم پس از یک شب بازداشت صبح امروز به جرم شروع به شکار جانوران وحشی و حمل اسلحه غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شد.

این شکارچی متخلف سال گذشته نیز به جرم شکار غیرمجاز یک آهو دستگیر شده و در دادگاه به تحمل دو سال حبس محکوم شده بود اما پس از محکومیت علی رغم گذاشتن وثیقه در دادگاه متواری شده و تا روز گذشته همچنان فراری بود.

متهم علاوه بر مجازات جرم اخیر (شروع به شکار و حمل اسلحه غیرمجاز) مجازات دو سال حبس قبلی را باید تحمل کند.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل کند به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

ضمن اینکه بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

شوهرم نیمه شب از خانه دخترخاله شوهر دارم بیرون آمد / کتکاری زنانه به کلانتری رسید

فیلم لحظه شلیک 17 گلوله به پسر جوان در فرودگاه + تصاویر

مغازه دار خونسرد سیگار به لب به سارق مسلح شلیک کرد + فیلم

معمای قتل زن مدلینگ در اردبیل / این زن داخل خودرو با گلوله کشته شد + عکس

راز رها شدن جسد یک زن با موهای خرمایی با کفش های پاشنه دار

دختر بامزه ستاره زن سینمای ایران در کنار مادرش در ساحل +عکس

سلفی آیینه ای بازیگر معروف زن ایرانی در باشگاه بدنسازی! +عکس

6 قربانی اسیدپاشی میهمان ستاره های سینمای ایران / بغض میترا حجار در اکران خصوصی " این زن حقش را می خواهد" شکست + فیلم و تصاویر

 

 

 

کدخبر: 227399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟