نقشه عجیب مأموران قلابی برای سرقت ۱۴۷ گوشی

چندی قبل مردی نزد مأموران پلیس پایتخت رفت و گفت 3زورگیر که به‌عنوان مسافر سوار خودرواش شده بودند او را پیاده و خودرو را سرقت کرده‌اند. وی در این‌باره گفت: در حوالی میدان آزادی 3مرد جوان خودرو‌ام را که یک پژو 405مشکی رنگ است به‌طور دربست به سمت جاده کرج کرایه کردند. اما در بین راه 2نفری که روی صندلی عقب نشسته بودند قمه‌ای را روی پهلویم گذاشتند و شروع به تهدید کردند. آنها وادارم کردند که کنار جاده توقف کنم و با زور پیاده‌ام کردند. وقتی به آنها التماس کردم و گفتم که مسافرکشی با این خودرو تنها راه درآمدم است زورگیران گفتند که 2روز دیگر خودروام را در کنار خیابان رها می‌کنند.

با شکایت این مرد مشخصات خودرواش در فهرست خودروهای مسروقه ثبت شد اما یک روز بعد معلوم شد سارقان با استفاده از این خودرو نقشه سرقت بزرگی را عملی کرده‌اند. ماجرا از این قرار بود که آنها با معرفی خود به‌عنوان مأمور پلیس فردی را که فروشنده گوشی‌های تلفن همراه بود دستگیر کرده و 147گوشی از او دزدیده‌اند. شاکی در این‌باره به مأموران گفت: چند روز بود که برای خرید گوشی از شهرستان به تهران آمده بودم.

آن روز تعداد 147دستگاه گوشی را که داخل کارتن بود به هتل بردم و از آنجا یک آژانس گرفتم تا به ترمینال جنوب بروم اما هنوز زیاد از هتل دور نشده بودیم که سرنشینان یک پژو 405مشکی رنگ با تابلوی ایست جلوی‌مان را گرفتند. 2نفر از آنها لباس‌شخصی بودند و نفر سوم لباس سربازی به تن داشت. آنها گفتند که مأمور پلیس هستند و گوشی‌هایی که ما داریم کالای قاچاق است. آنها به من دستبند زدند و سوار ماشین خودشان کردند و یکی از آنها سوار ماشین آژانس شد.

آنها گفتند باید به مقر پلیس برویم اما بعد از طی کردن مسافت کوتاهی در پشت چراغ قرمز یک چهارراه، یکی از آنها کارتن گوشی‌ها را که حدود 100میلیون تومان ارزش داشت از صندوق عقب خودروی آژانس بیرون آورد و داخل پژو گذاشت. درحالی‌که دیگر متوجه شده بودم که آنها مأموران قلابی هستند من را جلوی یک دستگاه خودپرداز بردند و وادارم کردند تا موجودی حسابم را به حسابی که آنها می‌گویند واریز کنم. من هم از ترس این کار را کردم و چند دقیقه بعد من را در خیابانی خلوت رها کردند.

یک روز بعد از این سرقت بود که تبهکاران طبق وعده‌شان پژوی مسروقه را در خیابانی رها کردند اما هیچ سرنخی از آنها وجود نداشت. با این حال تجسس‌های افسران آگاهی در شاخه‌های مختلف ادامه یافت تا اینکه معلوم شد پولی که صاحب گوشی‌ها به‌حساب تبهکاران واریز کرده حساب زنی در یکی از شهرستان‌های شمالی کشور است. پیگیری این شماره حساب نشان داد که فرزند این زن یکی از سارقان سابقه‌دار است. به این ترتیب وی دستگیر شد و وقتی در برابر شاکی قرار گرفت معلوم شد او یکی از مأموران قلابی است. در چنین شرایطی 2همدست دیگر وی نیز بازداشت شدند.

با آغاز تحقیقات از متهمان معلوم شد که آنها هنگامی که شاکی گوشی‌ها را از بازار تهیه کرده بود وی را تعقیب کرده و در نهایت هنگام رفتن او به ترمینال نقشه سرقت‌شان را عملی کرده‌اند. در چنین شرایطی پرونده آنها به اتهام آدم‌ربایی، سرقت مقرون به آزار، مشارکت در سرقت 147دستگاه گوشی و سرقت خودرو به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و قرار است به‌زودی متهمان محاکمه شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 224989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟