برگزاری مسابقات پاورلیفتینگ بانوان غیر قانونی است! + فیلم
حجم ویدیو: 89.23M | مدت زمان ویدیو: 00:13:38

به گزارش گروه ورزشی رکنا، با حضور در محل فدراسیون پرورش اندام کشورمان، مجال این را به دست آوردیم تا گفت و گویی داشته باشیم با دبیر کل و رییس کمیته انضباطی فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی کشورمان ک اهم آن را ذیل مشاهده می فرمایید.

نخستین موضوعی که خبرنگار رکنا پیرامون آن از مهدی نصیبی دبیر کل فدراسیون بدنسازی پرسید، مساله برگزاری مسابقات پاورلیفتینگ بانوان بود. مسابقاتی که چند سالی است شاهد برگزاری آن در نقاط مختلف کشور هستیم و قانونی یا غیر قانونی بودن آن همواره نکته ای مبهم برای جامعه پرورش اندام کشور بوده است.

مهدی نصیبی دبیر کل فدراسیون در این مورد به خبرنگار رکنا گفت: ما در این مورد بار ها به صورت رسمی و در وب سایت فدراسیون نیز عنوان داشته ایم که فدراسیون پرورش اندام ایران هیچ فعالیتی در زمینه پاورلیفتینگ بانوان ندارد. البته در این مورد نامه نگاری های لازم را با وزارت ورزش انجام داده ایم و منتظر پاسخ نهایی وزارت هستیم.

در ادامه خبرنگار رکنا درباره مجوزی که انجمن تحت نام پاورلیفتینگ بانوان ایران از وزارت کشور گرفته اند پرسید که نصیبی در پاسخ اظهار داشت: بله ظاهرا دوستان از وزارت کشور اقدام و به عنوان یک N.G.O، انجمن خود را ثبت کرده اند. بار دیگر تاکید می کنم که فعالیت این انجام در چهارچوب فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی نیست و ما حتی شکایت خود را به مرجع قضایی نیز برده ایم. در مجوز این دوستان نیز قید نشده است که آن ها حق اعزام تیم به مسابقات برون مرزی را دارند.

دبیر کل فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی ایران در ادامه گغت: البته ما با کلیت مساله فعالیت بانوان در پاورلیفتینگ مشکلی نداریم اما این فعالیت ها باید در چهارچوب فدراسیون بدنسازی و تحت نظارت ما انجام بگیرد. در پابان امیدوارم که جامعه پاورلیفتینگ بانوان کشورمان که جامعه بسیار گسترده ای را نیز شامل می شود، روزی به صورت قانونی و تحت نظارت فدراسیون پرورش اندام ادامه پیدا کند.

در ادامه از محرم عبدی پور، رییس کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی کشورمان از مساله اعزام های برون مرزی و مشکلات فراوانی که در آن ها وجود دارد پرسیدبم که عبدی پور در پاسخ گفت: در اینو مورد ابتدا باید تاکید کنم هر اعزامی که با تایید شورای برون مرزی انجام نگیرد قانونی نیست. در همین باب، طی جلسه ای که چندی پیش در فدراسیون پرورش اندام کشورمان برگزار کردیم، مقرر شد که مصوبه ای را برای این اعزام ها و به طور کلی جلوگیری از اعزام ورزشکاران به صورت غیر قانونی داشته باشیم.

عبدی پور در ادامه گفت: در وهله اول خود ما در فدراسیون نیز یک نواقصی را داریم که آن ها نیز باید برطرف شود. در وهله دوم و بعد از رفع نواقص داخلی نیز مصوبه را تصویب می کنیم و به عرض عموم خواهیم رساند. در واقع اعزام ها می بایست از یک سری فیلترها رد شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟