حجم ویدیو: 32.86M | مدت زمان ویدیو: 00:04:13

به گزارش گروه ورزشی رکنا، روز گذشته جمعه 14 تیر ماه رقابت دور نهایی مسابقات قویترین مردان تهران در مجموعه ورزشی کشتیرانی تهران برگزار شد و همانطور که در گزارشات قبلی نیز به آن اشاره کردیم، با حضور در محل مسابقه به تهیه گزارش از جدال تنومندان پایتخت (که البته رقبایی از سایر استان ها نیز داشتند) پرداختیم.

این رقابتها که در سه دسته منفی و مثبت 105 کیلوگرم و منفی 90 کیلوگرم برگزار شده بود، روز پنجشنبه با شناخت شش نفر نهایی هر دسته در دور مقدماتی خاتمه یافت و از صبح دیروز نیز جدال فینالیست ها آغاز شد. فینالی که از چهار آیتم کنده، لیفت، دو مرحله ای و گوی تشکیل شده بود و در هر یک از آن ها ورزشکاران رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر داشتند.

از نکات حائز اهمیت رقابت های روز گذشته می توان به شکسته شدن رکورد لیفت لخت دنیا توسط علی اکبر جعفری اشاره کرد. قهرمان کرجی کشورمان با کشیدن 425 کیلوگرم لیفت الحق کاری کرد کارستان و رکورد این ماده در جهان را به نام خود ثبت کرد؛ هر چند برای این مهم می بایست این حرکت را در مسابقات بین المللی و رسمی نیز اجرا کند. جعفری البته در ماده کنده نیز با 195 کیلوگرم رکورد کشورمان را جابجا کرد و ضمن قهرمانی در سنگین وزن، چهره برتر این تورنمنت نیز لقب گرفت.

در پایان رقابت ها اما نتایج کلی به شرح زیر بود.

در منفی 90 کیلوگرم سعید مهدوی با 24.5 امتیاز قهرمان شد و نظام الدین عباسی و رضا توسلی با 22.5 امتیلز و به دلیل اختلاف وزن در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

در منفی 105 کیلوگرم اما رقابت بسیار نزدیک بود و سرانجام محمد لک با 14 امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت. بهمن محمدی و حسین بهرامی فر نیز با امتیاز مشترک 13.5 و به دلیل اختلاف وزن، دوم و سوم شدند. در ذیل صحبت های حسین بهرامی فر در مورد این دوره از رقابت ها را مشاهده می فرمایید.

سرانجام در دسته جذاب سنگین وزن سوپر استار این مسابقات، علی اکبر جعفری با 46 امتیاز قهرمان شد؛ امیر فرزان با 43 امتیاز دوم و عیسی رحیمی نیز با 38 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفتند. آیتم گوی سه نفر برتر دسته سنگین وزن به همراه صحبت های عیسی رحیمی را می توانید در ذیل مشاهده بفرمایید.

در پایان با حضور دکتر ابولفضل قناعتی، مراسم اهدا جوایز انجام گرفته و پس از مراسم نیز دقایقی با مهدی فاطمی، رییس کمیته قویترین مردان تهران و مسوول برگزاری این دوره از رقابت ها هم کلام شدیم.

کیفیت مسابقات؟

بی اغراق می گویم که این مسابقه یکی از با کیفیت ترین رقابت هایی بود که تا به حال در کشوررمان برگزار شده است. از کادر اجرایی گرفته تا داورها و ورزشکاران همگی در سطح بسیار بالایی قرار داشتند.

علی اکبر جعفری؟

یکی از فاکتورهای اصلی که در بحث کیفیت مسابقات در مورد آن صحیت کردم، حضور ورزشکارانی نظیر علی اکبر جعفری بود که در دو آیتم لیفت و کنده رکورد جهان و کشور را جابجا کرد.

بازگشت قویترین مردان به صدا و سیما؟

عزم جدی داریم تا این مسابقات را هر 2 ماه یک بار برگزار کرده و به کمک رسانه ها و فضای مجازی، قویترین مردان را بار دیگر به خانه اصلی خود یعنی صدا و سیما برگردانیم؛ چرا که این ورزش از محبوبیت بالایی بین اقشار مختلف جامعه برخوردار بوده و محدود به قشر خاصی نمی شود.

گزینش ورزشکاران برای مسابقات جهانی اوکراین؟

در نظر داریم تا سه نفر برتر دو دسته منفی 90 و 105 کیلوگرم را به اردو فرا خوانده تا به احتمال فراوان 2 نفر از هر یک از این دو دسته را به مسابقات جهانی اوکراین اعزام کنیم.

احیا شدن قویترین مردان؟

بعد از حدود هشت سالی که ما (برادران فاطمی) از سطوح اجرایی این مسابقات دور بودیم، قصد داریم با بازگشت خود جان دوباره ای به این ورزش محبوب داده و در همین راستا با برگزاری کلاس های آموزشی و مربیگری نیز سعی کرده ایم که به این امر کمک کرده باشیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟