قرنطینه شهرها به شکست منجر می شود  + فیلم
حجم ویدیو: 10.07M | مدت زمان ویدیو: 00:01:26

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، با توجه به پندمیک شدن کرونا در جهان این روزها مردم ما نیز در کشور خواهان قرنطینه کامل شهر ها هستند که بارها نیز به آن پاسخ داده شده است. از طرفی عید نوروز نیز نزدیک است و این مسئله گفته می‌شود که چرا در 15 روز عید که بیشتر مراکز تعطیل هستند این اتفاق رخ نمی‌دهد تا مانع گسترش بیشتر این ویروس در کشور شود.

کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره این مسئله که بهتر نیست در 15 روز عید قرنطینه شهرهای پرخطر را داشته باشیم گفت: قرنطینه در ایران اگر به معنای قرنطینه کامل یک شهر یا شهرها باشد و حکومت نظامی اعلام شود با ساختار اقتصادی، مدیریتی و اجتماعی ما هیچ تناسبی ندارد.

وی ادامه داد: قاعدتا قرنطینه کامل شهرها ممکن و مطلوب نیست کمااینکه بدون شک به شکست منجر خواهد شد.

جهانپور تاکید کرد: در دهه های اخیر قرنطینه کامل در هیچ کجا تجربه نشده است مگر اعلام محدودیت ها که ما نیز در حال انجام آن هستیم که بخشی از آن با مشارکت خود مردم در حال اجرا است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: هر کجا نیاز باشد عنصر قانونی در بحث قرنطینه وارد خواهد شد اما در خود چین نیز مطالعاتی انجام شده که هزینه های مادی و معنوی قرنطینه هووی در شهر ووهان فقط انتشار کرونا به سایر نقاط چین را 3 یا 4 روز به تاخیر انداخت فلذا درباره قرنطینه کامل یک شهر هنوز مدارک علمی وجود ندارد کمااینکه می‌تواند نتیجه فاسد هم داشته باشد.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550739 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟