حجم ویدیو: 4.34M | مدت زمان ویدیو: 00:00:35

خبرکوتاه بود و تلخ، برخورد دو رام قطار مسافربری تبریز-مشهد به شماره ۴۸۰ و سمنان-مشهد به شماره ۳۹۴و حریق گسترده در دو واگن اما روایت صبح شوم قطار ۷۰۰زائر امام رضا(ع) در سمنان چه بود؟

چنددقیقه‌ای به هشت صبح جمعه مانده بود که خبر برخورد دو رام قطار مسافربری و حریق گسترده در دو واگن از چهار واگن خارج‌شده از خط در خبرگزاری‌ها منتشر شد.

پنجم آذرماه سال 1395 در تقویم استان آذربایجان شرقی روز سیاهی است؛ برخورد قطار مسافری تبریز- مشهد به قطار مسافری دیگری که حامل هم‌وطنان تبریزی ( زائران آذربایجانی که از اربعین برگشته و به منظور شرکت در مراسم شهرادت امام رضا(ع) ) عازم مشهد بودند، صحنه‌های هولناکی از دود و آتش را در این روز ثبت کرد.

حدود 36 ماه از حادثه دلخراش ریل‌های سرد و برخورد قطارهای مسافری در محور سمنان–دامغان در حوالی «ایستگاه هفتخوان» گذشته و هنوز سرانجام پرونده این سانحه مشخص نشده است.

در پی برخورد دو قطار، چهار واگن از ریل خارج و پنج واگن نیز دچار حریق شدند.در این حادثه 47 نفر جان باختن و ۱۰۳ نفر نیز مصدوم شدند. این حادثه یکی از مرگبارترین حوادث ریلی در ایران پس از حادثه قطار نیشابور به شمار می‌رود.

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز می گوید: به هیات رئیسه تذکر جدی دادم که چرا بعد از گذشت ۳ سال از حادثه و بعد از ۶ ماه از بررسی در کمیسیون، گزارش حادثه به صحن علنی مجلس آمده و قرائت نمی شود؟

وی ادامه داد: ۱۶۱ نماینده مجلس سه ماهه قبل به عدم قرائت حادثه قطار تبریز _ مشهد از عمران مجلس اعتراض کرده بودند.

وی تاکید کرد: مقصر این حادثه فقط آخوندی وزیر راه و شهرسازی وقت نیست، جریانی وجود دارد که ترجیح دادند که مجلس دهم شاهد قرائت حادثه نباشد و این یعنی دهن کجی به نمایندگان مجلس و مردم آذربایجان.

گزارش فارس حاکی است، پرونده این حادثه در دادسرای عمومی و انقلاب تهران در حال رسیدگی است.

در آستانه سفر رئیس قوه قضائیه به استان آذربایجان شرقی مردم این استان به ویژه داغداران این حادثه انتظار دارند حجت الاسلام و المسلمین رئیسی همانند دیگر حوزه ها ورود انقلابی به این پرونده کرده و با دستورات ویژه مقصران این حادثه مشخص و محاکمه شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 514020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟