حجم ویدیو: 10.48M | مدت زمان ویدیو: 00:01:34

بر اثر گرباد شدید شب گذشته در پایتخت کوبا سه نفر کشته و ۱۷۲ نفر زخمی شدند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌دهد در مناطق ساحلی، آوار ناشی از تخریب ساختمان‌ها بر روی اتومبیل‌ها و سطح خیابان‌ها انباشته شده است.

میگل دایاز-کانل، رئیس‌جمهور کوبا، شب گذشته با نیرو‌های ستاد بحران این کشور در هاوانا دیدار کرد و در توئیتر خود نوشت خسارات «بسیار سنگین» است. بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه سرعت این طوفان بیش از ۶۲ مایل (حدود ۱۰۰ کیلومتر) بر ساعت بوده است. باد سهمگین به ساختمان‌های هاوانا آسیب زده و در مناطق پایین دستی این شهر سبب جاری شدن سیل شده است.

یکی از شاهدان این حادثه که در هنگام وقوع طوفان در حال رانندگی بوده است، گفت: «باید مراقب افتادن درخت‌ها، سیل و طوفان بودم. خیلی ترسناک بود».

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه کارکنان بیمارستان «هیجاز دِ گالسیا» به دلیل آسیب شدید به ساختمان این بیمارستان تخلیه شدند. «آرماندو کیمارس» از موسسه هواشناسی کوبا، در این خصوص گفت: طوفان صدایی شبیه «صدای موتور جت» داشت و مردمی که این حادثه را تجربه کردند تغییر در فشار محیطی را احساس کرده بودند.

کوبا از مجمع الجزایری تشکیل شده است که در دریای کارائیب قرار دارد. از ابتدای ژانویه تا آخر نوامبر وقوع طوفان‌های شدید در آنجا رایج است. در ماه سپتامبر ۲۰۱۷، ۱۰ نفر بر اثر طوفان «ایرما» در این کشور جان خود را از دست دادند. سرعت طوفان ایرما حدود ۱۲۵ مایل بر ساعت بود که سقف خانه‌ها را از جا کند و درختان را از زمین بلند کرد و با خود برد. برای ورود به کانال تگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 455294 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟