چهره‌های ماندگار ورزشی مشخص شدند + عکس

به گزارش ایرنا، مراسم ضیافت سده المپیک صبح امروز (سه‌شنبه) در سالن اجلاس سران آغاز شد. در این مراسم ضمن تقدیر و تجلیل از مدال‌آوران ادوار المپیک (۱۹۴۸ لندن _ ۲۰۲۰ توکیو) و اهدای نشان افتخار به آنان از تنها صدای ماندگار جهان پهلوان غلامرضا تختی (یادگاری و امانت استاد بهمنش) و موسیقی المپیک ساخته استاد انتظامی نیز رونمایی خواهد شد.

محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم جشن سده المپیک ضمن خوشامد گویی به میهمانان مراسم امروز اظهار کرد: امروز یک خبر خوش دارم که آن هم نداشتن سخنران در مراسم است. ما غیرورزشی در این مراسم دعوت نکرده‌ایم و امروز میزبان شما هستید. ضیافت سده المپیک با همت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان برگزار شد تا برای اولین بار همه ورزشکاران نسل قدیم دورهم جمع بشوند تا دورهمی داشته باشیم.

وی افزود: رونمایی از صدای تختی بهانه‌ای شد تا دور هم باشیم. با هنرمندی این صدا به صورت موزه‌ای نگهدای خواهد شد تا باعث شود از یک مرد بزرگ یک خاطره باقی بماند. حدودا ۶ ماه برای برگزاری مراسم امروز کار شد. تاریخ ۱۰۰ ساله کمیته را امروز نگاه می‌کنید اما ۶ ماه برای آن زحمت کشیده شده است. عکس‌ها و فیلم‌هایی که امروز در این مراسم رونمایی و منتشر می‌شود، همگی واقعی است. امروز از موسیقی المپیک ساخته استاد انتظامی هم رونمایی می‌شود که یک قطعه ماندگار خواهد بود. او هیچ هزینه‌ای برای ساخت این قطعه نگرفت و این قطعه را برای ایران ساخت و ایران قوی یک کار موسیقی قوی می‌خواهد.

خسروی‌وفا با اشاره به انتخاب ۵ چهره ورزشی به‌عنوان چهره‌های ماندگار فرهنگی گفت: ۵ نفر از ورزشکاران به عنوان چهره ماندگار فرهنگی انتخاب شده‌اند که توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مورد تقدیر قرار می‌گیرند. این انجمن ۱۰۰ سال است که فعال است و امروز با اهدای لوح تقدیر از پهلوان رزاز، غلامرضا تختی، امامعلی حبیبی، عبدالله موحد و محمد نصیری تقدیر خواهد شد.

170885052

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: این دورهمی امروز را مدیون شهدا هستیم که آرامش را به جامعه ما دادند. ما هرچه داریم از شهدا داریم.

خسروی وفا گفت: اگر بخواهیم از یک زاویه دیگر ورزشی صحبت کنیم این است که عموما قهرمانان دنیا و ایران بالای ۹۰ درصد از سفرهای خالی و در شرایط سخت قهرمان شده‌اند و آن زاویه‌ای که کمتر دیده می‌شود، مادرانی هستند که از سفره‌ی خانه زدند تا فرزندانشان قهرمان شوند و پدرانی که از جیبشان زدند تا فرزندانشان به قهرمانی برسند. مربیانی که این قهرمانان را پرورش دادند، هیچ‌گاه دیده نشدند و خبر بدی که می‌خواستم بدهم این است که مادران، پدران و مربیان ورزشکاران هیچ‌گاه دیده نشده‌اند. خواهش می‌کنم به احترام مادرها، پدرها، همسرها و مربیان قهرمانان که دیده‌ نشده‌اند ۳۰ ثانیه بایستید و برایشان دست بزنید.

وی در خاتمه خواست که به پیام باخ رئیس کمیته ملی المپیک توجه شود.

منبع: ایرنا

کدخبر: 966166 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟