وفایی در جمع ۸ اسنوکرباز برتر مسابقات قهرمانی انگلستان/ تعبیر جالب حسین وفایی پس از پیروزی بزرگ!

به گزارش رکنا، حسین وفایی ، ملی‌پوش اسنوکر ایران که در مسابقات قهرمانی انگلستان ۲۰۲۳ شرکت کرده است، در دور دوم این رقابت به مصاف متئو سلت رفت و در یک بازی یک طرفه توانست با نتیجه ۶ بر ۱ به پیروزی برسد.

وفایی درحالی حریفش را شکست داد که او در رده ۱۸ جهان قرار دارد و مصاف متئو سلت حریف انگیسی او در این دور از مسابقات در رده ۲۹ جهان ایستاده بود.

با این پیروزی، وفایی به جمع ۸ بازیکن برتر این مسابقات صعود کرد و باید در دور بعدی به مصاف ژانگ آندا حریف چینی برود.

گفتنی است وفایی در دور نخست این مسابقات توانست شان مورفی انگیسی، مرد شماره ۷  جهان را با نتیجه ۶ بر ۴ شکست دهد.  مسابقات قهرمانی انگلستان ۲۰۲۳ یک مسابقات اسنوکر حرفه‌ای است که از ۲۵ نوامبر تا ۳ دسامبر ۲۰۲۳ در انگلستان برگزار می‌شود. برنده این مسابقات می‌تواند ۲۵۰ هزار پوند را به جیب بزند.

تور جهانی اسنوکر پس از صعود وفایی به دور بعدی این مسابقات نوشت: حسین وفایی از ایران برای اولین بار با شکست ۶ بر ۱ متیو سلت توانست به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی انگلستان راه یابد. وفایی پس از پشت سر گذاشتن دو دور مقدماتی و پیروزی ۶-۴ مقابل شان مورفی در دور ابتدایی، احساس اطمینان از افزایش عنوان قهرمانی خواهد داشت. او قصد دارد اولین برنده ایرانی در فرمت این مسابقات باشد.

وفایی پس از این رقابت گفت: من امروز فوق العاده بازی کردم. بهتر از این نمی‌توانست باشد. مثل یک رویا شروع کردم. هر بازیکنی آرزو دارد که بازی را مثل من آغاز کند.

وفایی ۲۹ ساله ادامه داد: واقعا احساس خوبی داشتم و بازی کردن در مقابل هواداران بزرگ حس شگفت انگیزی است. خیلی لذت بخش است. شما نمی‌توانید آن را توضیح دهید یا آن را آموزش دهید. از امشب خیلی لذت بردم. قطعا هر بازیکن رویای این را دارد که در رویدادی مانند قهرمانی انگلستان چنین عملکردی داشته باشد. من از کشور دیگری هستم و برای رقابت با اسطوره‌ها باید چیزهای مختلف و زیادی یاد بگیرم. رسیدن به آن سطح سخت است، اما من به آنجا می‌رسم.

او ادامه داد: اگر تمام راه را بروم برای اسنوکر در خاورمیانه، بازیکنان و بازار این رشته خوب است. بعد از اینکه من برنده شدم می‌توانیم شاهد مسابقات آزاد دوبی، آزاد عربستان و آزاد قطر باشیم. اطمینان دارم به زودی این اتفاق در خاورمیانه خواهد افتاد.

لازم به ذکر است مجموع جوایز رقابت‌ها یک میلیون و 250 هزار پوند تخمین زده شده است. مدافع عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی انگلستان مارک آلن است که در فینال ۲۰۲۳ توانست دینگ جونهوی را با نتیجه ۱۰ بر ۷ شکست دهد.

منبع: ایسنا

کدخبر: 951128 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟