یادداشت احساسی نویسنده آرژانتینی برای هشتمین توپ طلای لیونل مسی

به گزارش رکنا، سرنوشت هرگز هیچ فرصتی را برای شگفت‌زده کردن ما از دست نمی‌دهد و این موضوع شب گذشته بار دیگر به ما ثابت شد.

مجله فرانس فوتبال سال گذشته اعلام کرد که 30 بازیکن بهتر از لئو مسی در دنیا هستند. نه دو یا سه بازیکن، 30 بازیکن! و کاپیتان تیم ملی آرژانتین چند ماه بعد بهترین بازی ممکن را در قطر انجام داد تا نامش را برای همیشه در تاریخ جاودانه کند.

همه باید این جمله پپ گواردیولا را تایید کنند که تا زمانی که مسی فوتبال بازی می‌کند، اهدای جوایز فردی عجیب و مضحک است چون او باید تمامی آنها را به دست آورد. بدترین بازی او در واقع بهترین بازی سایر بازیکنان است.

آنها شب گذشته هیچ انتخاب دیگری نداشتند و مجبور بودند که توپ طلا را به مسی اهدا کنند. این اتفاق در حالی رخ داد که همه دنیا او را تحسین می‌کنند و ارزش زیادی برایش قائل هستند اما در پاریس او را زیر سوال بردند و به او بی‌احترامی کردند.

سرنوشت عاقل است. سرنوشت بود که می‌خواست هشتمین توپ طلا در شهر نامهربان پاریس در تاریخ 30 اکتبر به او اهدا شود که تاریخ مهمی هم بود. دیه‌گو مارادونا 63 سال قبل در چنین روزی به دنیا آمد و همه دنیا به افتخار لیونل آندرس مسی دست زد چون او با قلب و ذهنش از این اسطوره آرژانتینی یاد کرد. در واقع فرانسوی‌ها بدون این که متوجه باشند این پیام را به همه دنیا دادند که دو نفر از سه بازیکن برتر تاریخ در آرژانتین به دنیا آمده‌اند.

او شب گذشته مثل همیشه خانواده‌اش را در کنارش داشت و همچنین دیبو مارتینز و لائوتارو هم در کنارش حضور داشتند. شاید نمی‌شد سفیری بهتر از این بازیکنان برای آرژانتین پیدا کند. او نمی‌توانست همراهانی بهتر از این داشته باشد.

بسیاری به این باور رسیده‌اند که مسی به این دنیا آمده تا به مردم عادی نشان دهد که عدالت هنوز وجود دارد. او هرگز فقط به استعدادش تکیه نکرد، همیشه با تمام توان به دنبال پیشرفت بود تا بتواند موفق شود. هرگز به دنبال جوایز فردی نرفت چون به خوبی می‌دانست که عاشق چه چیزهایی است. مسی عاشق فوتبال است و فوتبال ورزشی تیمی است. تیم‌ها می‌برند و می‌بازند.

سرنوشت بسیار صبور است و از زمانش نهایت استفاده را می‌برد چون می‌داند که چطور باید صبر کند و در نهایت تمام مسیرها به بهترین جای ممکن ختم شد. کسانی که یک سال قبل او را نادیده گرفته بودند، مجبور شدند امسال به خاطر نقشی تاریخی که در قهرمانی تیم ملی کشورش در سال 2022 ایفا کرده بود، مقام اول را به او اهدا کنند.

از تو ممنونیم لئو چون بهترین الگوی ممکن در رسیدن به موفقیت هستی، جایی که هر کسی را می‌تواند دچار سرگیجه و اشتباه کند. از تو ممنونیم چون جوایز فردی برایت ارزشمند هستند اما همیشه دستاوردهایت با تیم و هم تیمی‌هایت را در اولویت قرار دادی. از تو ممنونیم چون در بهترین لحظات فقط ادای احترامی بیشتر در رسیدن به رویاهایت را از تو دیدیم.

ممنونیم مسی چون وقتی تمامی تشویق‌ها فقط برای تو بود، از مارادونا یاد کردی.

به تو تبریک می‌گوییم، کاپیتان. هرچند این جوایز اهمیت زیادی برای تو ندارد اما برای ما بسیار مهم هستند چون تو نماینده آرژانتین هستی و ما دوست داریم دنیا این کشور را از چشم تو ببیند و به این شکل به ما احترام بگذارد.

نویسنده: گاستون رکندو

منبع: ورزش سه

کدخبر: 941791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟