فوتبال با 2 میلیارد بیننده و پولسازی 200 میلیارد دلاری!

به گزارش رکنا، جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) امروز در جلسه با عنوان «اقدامی عملی برای سرمایه گذاری در آینده» در ریاض حضور پیدا کرد تا درباره قدرت فوتبال و پولسازی این ورزش صحبت کند.

رئیس فیفا، گفت: فوتبال تمام دنیا را متحد می کند و مایه شادی همه به حساب می آید. تولید ناخالص داخلی فوتبال سالانه بیش از 200 میلیارد دلار است.

رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا ) ادامه داد: فوتبال محبوب ترین ورزش جهان است. ماموریت ما سرمایه گذاری در تمام نقاط جهان است. افزایش تیم های شرکت کننده در جام جهانی که از سال 2026 شروع می شود، باعث می شود این مسابقات زیبایی شناختی بیشتری پیدا کند و به بسیاری از کشورها فرصت شرکت در این تورنمنت بزرگ را دارند.

وی افزود: جام جهانی یک جشن بسیار بزرگ است که بیش از دو میلیارد نفر را در سراسر جهان جذب می کند تا در فضای شگفت انگیزی که این مسابقات ایجاد می کند زندگی کنند.

اینفانتینو عنوان کرد: فوتبال چیزی بیش از یک بازی است، زیرا تأثیرات اقتصادی، اجتماعی و عاطفی دارد و مردم را به‌ویژه در این دنیای تقسیم‌شده به هم نزدیک‌تر می‌کند. بهترین راه برای گرد هم آوردن مردم فوتبال است.

منبع: فارس

کدخبر: 939637 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟