احتمال محرومیت ستاره کشتی روسیه/ عبدالرشید سعدالله‌اف در لباس نظامی + عکس

به گزارش رکنا، از همان روزی که اتحادیه جهانی کشتی با فشار کمیته بین‌المللی المپیک اقدام به محرومیت روس‌ها کرد، مشخص بود که بازگشت این کشور به مسابقات سخت‌تر از آن چیزی خواهد بود که به نظر می‌رسد.

آنها مثل هند به خاطر عدم برگزاری انتخابات‌شان محروم نشده بودند، یا این محرومیت، مثل حضور بدون پرچم و سرود روس‌ها در المپیک به دلیل عدم رعایت قوانین وادا، نبود بلکه محرومیت آنها جنبه غیرورزشی داشت و اساساً این اتفاق به خاطر آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین اتفاق افتاده بود.

آنها از ابتدای سال گذشته حضور در مسابقات قهرمانی اروپا و قهرمانی جهان و همه تورنمنت‌های بین‌المللی را از دست دادند و سال 2022 را بدون مدال به پایان رساندند، اما برای سال 2023 اقدامات و تلاش‌هایی از سوی مامیاشویلی اتفاق افتاد تا در نهایت UWW تصمیم گرفت مجوز حضور کشتی‌گیران دو رده سنی نونهالان و نوجوانان را در مسابقات قاره‌ای و جهانی را صادر کند.

در ادامه نیز جوانان این کشور موفق شدند مثل دو رده سنی پایین‌تر بدون پرچم و سرود و همچنین بدون احتساب این تیم‌ها در رنکینگ تیمی، در مسابقات جهانی شرکت کنند.

هرچند روس‌ها توانستند در دو رده نوجوانان و جوانان در مسابقات جهانی کشتی بگیرند، اما تا بزرگسالان این کشور در بلگراد روی تشک نروند، بازگشت آنها به صحنه بی‌معنا بوده، چرا که در همه رشته‌ها ویترین بزرگسالان است.

روس‌ها از ابتدا به دنبال بازگشت تیم‌شان به مسابقات جهانی بلگراد بودند که اولین مرحله از گزینشی المپیک 2024 خواهد بود و از دست دادن این میدان، به معنای از دست رفتن خیلی چیزها برای‌شان خواهد بود.

بعد از آنکه در لیست اعلام شده کشتی‌گیران برای شرکت در مسابقات جهانی، نام کشتی‌گیران بلاروسی بود اما از روس‌ها خبری نبود، اتحادیه جهانی در خبری اعلام کرد که وضعیت 235 کشتی‌گیر روسی و بلاروسی را مورد بررسی قرار داده که از بین آنها 26 کشتی‌گیر با محرومیت مواجه شده‌اند.

پیش از این نیز از سوی اتحادیه جهانی اعلام شده بود که شروطی برای بازگشت تیم روسیه و بلاروس به مسابقات، آنهم به عنوان تیم بی‌طرف و بدون پرچم تعیین شده که آنها باید مسائل مورد نظر UWW را اجرایی کنند تا مجوز شرکت بگیرند.

این شروط هم باتوجه به ماهیت ورزش در روسیه و استخدام ورزشکاران این کشور در نهادهای نظامی و ارتشی برای تامین معیشت، شرط‌های بسیار سختی به نظر می‌رسید.

اتحادیه کشتی علاوه بر آنکه خواسته بود کشتی‌گیران ملی‌پوش این کشور نامه‌ای را به امضا برسانند که طی آن از جنگ کشورشان علیه اوکراین اعلام برائت کرده و در هیچ فضای رسمی و مجازی از جنگ و فعالیت‌های نظامی حمایت نکرده‌اند، عضو هیچ نهاد نظامی کشورشان هم نباشند که موضوع آخر، کار آنها و تعداد زیادی از ستاره‌های این کشور از جمله عبدالرشید سعدالله‎‌اف و زائوربک سیداکوف دو قهرمان المپیک روس‌ها را بسیار سخت می‌کند. از سیداکوف حتی عکسی با لباس نظامی در فضای مجازی منتشر شده و هر دو نیز در استخدام نهادهای نظامی هستند.

اینها تنها کشتی‌گیران روس نیستند که با مشکل مواجهند، اما باید دید روسیه به چه شکل می‌تواند تضمینی که اتحادیه جهانی خواسته را به آنها بدهد تا با تیم کامل در مسابقات جهانی شرکت کند.

عبدالرشید سعدالله‌اف

منبع: تسنیم

کدخبر: 925180 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟