آخرین دیدار بسکتبالیست ها در جام جهانی/ رویارویی با اسپانیا قهرمان جهان + جدول گروه

به گزارش رکنا، نوزدهمین دوره جام جهانی بسکتبال که از جمعه (۶ شهریور) آغاز شده روز چهارشنبه به پایان مرحله مقدماتی می رسد.

در این روز از رقابت ها تیم ملی بسکتبال ایران باید به مصاف اسپانیا برود، تیمی که در دوره پیشین جام جهانی (۲۰۱۹ چین) برای دومین بار به عنوان قهرمانی دست یافت.

اسپانیا نه تنها مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی است بلکه به عنوان تیم اول رنکینگ جهانی در این جام حضور دارد.

تیم ملی بسکتبال ایران در حالی مهیای دیدار برابر اسپانیا می شود که دیدار نخست خود را با نتیجه ۱۰۰ به ۵۹ واگذار کرد، این سنگین ترین شکست تیم ملی بسکتبال ایران در ادوار مختلف جام جهانی بود.

در دیدار دوم نیز ملی پوشان بسکتبال ایران با نتیجه ۷۱ به ۶۹ مقابل ساحل عاج شکست خوردند و فرصت کسب سهمیه المپیک از جام جهانی را به طور کامل از دست دادند.

تیم ملی بسکتبال اسپانیا اما هر دو دیدار قبلی خود برابر برزیل و ساحل عاج را با پیروزی پشت سر گذاشته و به عنوان صدرنشین صعودش به مرحله دوم را قطعی کرده است.

در جدول رده بندی گروه G، تیم ایران بدون برد در رده آخر ایستاده و شانسی برای قرار گرفتن در مرحله تعیین رده بندی تیم های اول تا شانزدهم ندارد. وضعیت این جدول به این شرح است:

بسکتبال

نوزدهمین دوره جام جهانی بسکتبال که با میزبانی مشترک فیلیپین، ژاپن و اندونزی آغاز شد تا ۱۹ شهریور ادامه دارد. دیدارهای تیم ملی بسکتبال ایران در جاکارتا برگزار می شود. مانیل هم محل برگزاری دیدار نهایی خواهد بود.

منبع: مهر

کدخبر: 923923 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟