5 مدال ایران در کاراته قهرمانی آسیا/ آتوسا گلشاد‌نژاد و بهنام دهقان‌زاده طلایی شدند + فیلم

به گزارش رکنا، نوزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا، امروز (جمعه - 30 تیر ماه) در مالزی پیگیری شد و آتوسا گلشادنژاد در دیدار نهایی وزن 61- کیلوگرم کاراته بانوان، با برتری 3 بر صفر مقابل سارا علامر از امارات با شایستگی به نشان طلا دست یافت تا روز نخست مسابقات با کسب دو نشان طلا و سه مدال برنز برای کاراته کشورمان به پایان برسد.

 آتوسا گلشاد‌نژاد برای حضور در دیدار نهایی، ابتدا در دور نخست با نتیجه 2 بر صفر مونا الدیری از اردن را پشت سر گذاشت و در دور دوم موفق شد با نتیجه یک بر صفر اسل کانایا قهرمان آسیا در سال 2022 از قزاقستان را شکست دهد.

نماینده شایسته کاراته بانوان ایران در دور سوم دست به کار بزرگی زد و پس از تساوی صفر - صفر در وقت قانونی مقابل گونگ لی دارنده مدال برنز المپیک توکیو از چین با رأی داوران (هانتی) از سد حریف خود عبور کرد و با شایستگی فینالیست شد. گلشادنژاد در دیدار نهایی نیز با شایستگی حریف اماراتی را شکست داد تا نخستین مدال طلای وزن 61- کیلوگرم کاراته در تاریخ مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کند.

پیش از این بهنام دهقان‌زاده در وزن 55- کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شده بود و فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی در کاتای انفرادی بانوان و آقایان و امیر مهدی‌زاده در وزن 67- کیلوگرم کومیته به مدال برنز رسیده بودند.

دومین‌ دوره مسابقات پاراکاراته و نوزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا 2023، از امروز (جمعه 30 تیر) در ملاکا مالزی آغاز شده است و تا روز یکشنبه اول مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

کدخبر: 911253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟