برتری ایران مقابل آلمان در هفته دوم لیگ ملتهای والیبال/ عملیات احیا به خوبی آغاز شد!

به گزارش رکنا، تیم ملی والیبال ایران که هفته نخست لیگ ملت های والیبال 2023 را با ناکامی در ناگویای ژاپن پشت سر گذاشت، از امروز هفته دوم را با مصاف برابر آلمان آغاز کرد.

شاگردان بهروز عطایی در هفته نخست مقابل ژاپن، لهستان و اسلوونی کار را واگذار کردند و فقط چین را شکست دادند. آنها در هفته دوم به مصاف آلمان ، ایتالیا، امریکا و هلند می روند.

تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها 2023 با ترکیب سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور برابر آلمان قرار گرفت.

مردان والیبال ایران با لباس سرمه‌ای برابر شاگردان «میخاییل وینیارسکی» در تیم آلمان به میدان رفتند.

ست اول: ایران 25 - 23 آلمان

دو تیم بازی را پایاپای شروع کردند و محمد موسوی با یک دفاع روی تور عالی ایران را ۵-۴ جلو انداخت. موسوی امتیاز دوم خود را هم با دفاع گرفت. با آبشار اسماعیل‌نژاد ایران امتیاز ۹ را در مقابل ۸ امتیاز آلمان کسب کرد. با امتیازی که ولی‌زاده بدست آورد، ایران در امتیاز ۱۶ از آلمان جلو افتاد اما این تیم دو امتیاز پیاپی گرفت تا ۱۷ - ۱۶ نتیجه به سود آلمان شود. ایران در امتیازات پایانی ست توانست بازی را کنترل کند و ۲۵ بر ۲۳ ست اول را برنده شود.

ست دوم: ایران 26- 24 آلمان

پوریا حسین‌خانزاده نخستین امتیاز ایران در ست دوم را کسب کرد. امتیاز سرویس موسوی که روی خط فرود آمد، ایران را ۷-۶ جلو انداخت. سه مدافع آلمان در روی تور مهاجمان ایران را ناکام گذاشتند تا آلمانی‌ها ۱۰-۸ پیش افتند. با دو امتیاز سرویس خانزاده، ایران در امتیاز ۱۱ - ۱۰ پیش افتاد.

آلمان در اواسط ست بازی را در دست گرفت و نتیجه را ۱۷ - ۱۴ کرد. آلمان تا امتیاز ۲۰، اختلاف سه امتیازی را حفظ کرد. با امتیاز ولی‌زاده ایران در امتیاز ۱۹ به بازی برگشت و شریفی نتیجه را به تساوی کشاند. آلمان مانند ست قبل باز هم در امتیازات پایانی کم آورد و ایران ۲۶-۲۴ این ست را هم برد.

ست سوم: ایران 25 - 16  آلمان

ایران شروع طوفانی داشت و با سرویس‌های اسماعیل‌نژاد ۶-۲ جلو افتاد. ایران در این ست اجازه نداد اختلاف امتیاز کم شود و در امتیاز ۱۸-۱۰ مربی آلمان وقت استراحت گرفت. ایران همچنان تیم برتر میدان بود و در نهایت ست سوم را ۲۵ بر ۱۶ پیروز شد.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران هفته دوم را مقتدرانه و با کسب 3 امتیاز آغاز کرد تا امیدوارانه تر برای دیدارهای پیش رو آماده شود.

*این گزارش در طول بازی تکمیل شد.

کدخبر: 902313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟