تیم ملی وزنه‌برداری ایران بر بام آسیا ایستاد/ کسب 2 مدال نقره سنگین وزن در روز پایانی

به گزارش رکنا، در پایان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا تیم ملی کشورمان موفق شد در رده بندی تیمی در جایگاه نخست قرار بگیرد و قهرمان شود.

در روز پایانی رقابت‌های وزنه‌برداری آسیا علیرضا یوسفی و آیت شریفی 2 نماینده سنگین وزن کشورمان با حریفان خود رقابت کردند که مدال نقره یک ضرب به شریفی و مدال نقره دوضرب به یوسفی رسید. با 2 مدال کسب شده در روز پایانی رقابت‌های قهرمانی آسیا تیم ملی کشورمان با کسب امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت. 

در رده‌بندی نهایی این مسابقات تیم ایران با 635 امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت. ازبکستان با 631 امتیاز در رده دوم ایستاد و چینی‌ها هم سوم شدند.

گفتنی است آیت شریفی با رکورد ۱۹۷ یکضرب، ۲۳۹ دوضرب و مجموع ۴۳۶ کیلوگرم چهارم آسیا شد. او مدال نقره یکضرب را گرفت و در دوضرب پنجم شد.

علیرضا یوسفی دیگر نماینده ایران با رکورد ۱۹۰ یکضرب، ۲۴۶ دوضرب و مجموع ۴۳۶ کیلوگرم مدال نقره دوضرب گرفت و در مجموع پنجم شد. او در یک‌ضرب هم پنجم شد. او رکورد دوضرب جوانان را 7 کیلوگرم و رکورد مجموع جهان را چهار کیلوگرم ارتقا داد.

شریفی و یوسفی برای نخستین بار در قهرمانی بزرگسالان آسیا وزنه زدند. آنها با گورمیناسیان، وزنه‌بردار ارمنی‌تبار بحرین و نایب‌قهرمان المپیک و جهان و اکبر ژورائف ازبکستانی، قهرمان المپیک دسته ۱۰۹+ کیلوگرم رقابت داشتند. در این دسته ۱۲ وزنه‌بردار حضور داشتند که من اسعد از سوریه وزن‌کشی کرد اما وزنه نزد.

کدخبر: 892414 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟