جنجال و محرومیت 5 ساله ستاره والیبال برزیل/ تهدید رئیس جمهور به مرگ!

به گزارش رکنا، والاس د سوزا ، قهرمان والیبال المپیک پس از تهدید لولا، رئیس جمهور برزیل به مرگ، ۵ سال از حضور در رقابت‌های ورزشی محروم شد. والاس ابتدا توسط کمیسیون اخلاق کمیته المپیک برزیل به مدت یک سال از حضور در تیم ملی برزیل و ۹۰ روز از حضور در مسابقات ملی محروم شده بود.

با این حال، این تحریم روز سه شنبه پس از بازی او برای باشگاهش کروزیرو در فینال سوپر لیگ افزایش یافت.

به گزارش رویترز؛ یکی از فالوورهای ستاره والیبال برزیل در ماه ژانویه در اینستاگرام از او پرسید که آیا «با تفنگ ۱۲ به صورت لولا شلیک خواهد کرد.» والاس که در المپیک ریودوژانیرو در سال ۲۰۱۶ برای برزیل مدال طلا کسب کرد و از حامیان ژایر بولسونارو، رئیس جمهور سابق است، با یک نظرسنجی پاسخ داد و از دنبال‌کننده‌هایش پرسید که آیا با این کار موافق هستند یا نه؟

او بعداً پست را حذف کرد و در ویدیویی بابت این کار عذرخواهی کرد و گفت که هرگز پیشنهاد خشونت یا نفرت نسبت به کسی را نخواهد داد.

والاس در ادامه در واکنش به محرومیت طولانی مدت گفت: «من کاملاً شگفت‌زده شدم. پنج سال زمان زیادی است. امروز من 35 ساله هستم، امسال 36 ساله خواهم شد. اگر واقعاً اتفاق بیفتد، از نظر تئوری همه چیز برای من تمام شده است. من عمیقاً از انجام این کار متاسفم. من مانند هر کس دیگری که ممکن است اشتباه کند، اشتباه کردم.»

ماجرا به همین جا ختم نشد و فدراسیون والیبال برزیل به دلیل اجازه دادن به بازی والاس در فینال، تعلیق شد. رئیس موقت فدراسیون رادامس لاتاری، به مدت یک سال محروم شد. همچنین بودجه دولتی و عمومی فدراسیون والیبال برزیل به مدت شش ماه قطع شد.

در نهایت والاس تاکید کرد که بازنشسته نخواهد شد و به دادگاه عالی ورزش (CAS) اعتراض خواهد  کرد. او گفت: «من بازی را متوقف نخواهم کرد. فکر می‌کنم هنوز فرصت بازی در خارج از برزیل را دارم، بنابراین متوقف نخواهم شد.»

کدخبر: 890797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟