شب باشکوه ناپلی ها/ جشن‌های خیابانی با جمعیت خیره کننده + تصاویر

به گزارش رکنا، خیابان های شهر ناپل شب گذشته پر از مردمی بود که می خواندند، می رقصیدند و یکدیگر را در آغوش می گرفتند. در حالی که بچه های کوچک با رویای ستاره های بزرگ تیم در آن هیاهو فوتبال بازی می کردند. پرچم های بزرگ ناپولی در سرتاسر شهر آویزان شده و مردم از فرط شادی داخل حوض های آب و فواره ها می شدند تا شبی را جشن بگیرند که 33 سال برای آن انتظار کشیده بودند.

به محض اینکه سوت پایان بازی با اودینزه با نتیجه 1-1 که برای قهرمانی ناپولی در سری آ کافی بود زده شد، صدها نفر در میدان های شهر دور هم جمع شدند و از فرط شادی آواز خواندند: "ما یک رویا در قلب خود داریم... اینکه ناپولی دوباره قهرمان شود..." رویای آنها به حقیقت پیوسته بود و دیگر وقت جشن گرفتن رسیده بود.

ناپولی

تلاقی نسل جدید و قدیم در این جشن بسیار جذاب بود. نسل قدیمی در حال مرور و مقایسه جشن فعلی با جشن دوران دیه گو مارادونای افسانه ای بودند و نسل جدید در حال تجربه اتفاقی بودند که انتظار برای آن شاید از سن بسیاری از آنها بیشتر بود؛ ادواردو یکی از این هواداران جوان است که تنها 13 سال داشت. او در مورد حس خود گفت: "من از فرط شادی گریه کردم چون این یک لحظه تاریخی است."

این فقط مردم محلی نبودند که مهمانی می گرفتند. هوادارانی از سرتاسر ایتالیا و کشورهایی از جمله فرانسه، اسپانیا و بریتانیا به ناپل سفر کردند تا از تماشای این جشن بزرگ لذت ببرند. ناپل با فوتبال زندگی می کند و نفس می کشد. تمام شهر برای مهمانی آراسته شده است: پرچم های آبی و سفید بر فراز خیابان های باریک آویزان شده است. سرتاسر شهر را عکس های ستاره های ناپولی فرا گرفته است. کیک، شیرینی، نوشیدنی، بستنی هم به وفور برای حاضرین در جشن یافت می شود.

ناپولی

آملیا بوفی، دانشجوی دانشگاهی که برای جشن گرفتن این پیروزی از رم به ناپل سفر کرده است، می‌گوید: «به نظر می‌رسد دنیا اینجا متوقف شده است. این میهمانی حداقل تا یک ماه ادامه خواهد داشت. این جا حس شگفت انگیزی وجود دارد. ناپلی ها عاشق فوتبال هستند.»

آخرین باری که جشن قهرمانی سری آ در شهر ناپل برگزار شد به سال 1990 بر می گردد؛ جایی که آنها با درخشش مارادونا فاتح ایتالیا شدند. نفوذ فوق ستاره آرژانتینی در دل مردم ناپل را همچنان می توان مشاهده کرد. تصاویر دیه گو در سرتاسر جشن قهرمانی جدید ناپلی ها به چشم می خورد. این هفته بسیاری از هواداران ناپلی با حضور زیارتگاهی که برای مارادونا تعبیه شده برای او گل آوردند و شمع روشن کردند. عده ای هم در خلوت خود آرام اشک ریختند.

بعد از اینکه مارادونا از ناپل رفت، افتخارات او دیگر تکرار نشد و هواداران بیش از 3 دهه برای فتح اسکودتوی بعدی انتظار کشیدند. آنها با مشکلات مالی بزرگ مواجه شدند، ورشکست شدند، به سری C سقوط کردند اما دوباره برخاسته و آهنگ قهرمانی سر دادند. اورلیو دی لورنتیس در سال 2004 ناپولی را خرید و نقطه عطف همان جا اتفاق اتفاد. او می دانست که می تواند به عشق بی قید و شرط ناپلی ها برای قهرمانی دوباره تکیه کند چون خودش متولد این شهر بود.

ناپولی

ناپولی

ناپولی

کدخبر: 890205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟