درگذشت اسطوره دوومیدانی دنیا و شیر فوتبال عربستان+تصاویر

به گزارش رکنا، قهرمان سرشناس پرش ارتفاع جهان و خالق روش پریدن فاسبری فلاپ در سن ۷۶ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری لنفوم در گذشت.

دیک فاسبری آمریکایی، انقلابی در پرش ارتفاع ایجاد کرد و توانست در سال ۱۹۶۸ طلای المپیک را به دست آورد. فاسبری که در ۶ مارس ۱۹۴۷ در پورتلند به دنیا آمد، یکی از تاثیرگذارترین ورزشکاران تاریخ دوومیدانی محسوب می‌شود. او علاوه بر کسب مدال طلا در المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی با ارائه تکنیک "Fosbury Flop" انقلابی در پرش ارتفاع ایجاد کرد که توسط همه ورزشکاران امروزی در مسابقات پرش ارتفاع اجرا می‌شود.

170248651

ویژگی تکنیک او دویدن مورب به سمت میله، سپس خم شدن و پریدن به عقب از روی آن بود که بعدها با استقبال بسیاری از ورزشکاران دیگر مواجه شد. تیمور غیاثی اولین ورزشکاری بود که در سال ۱۹۷۴ در قاره آسیا از این روش برای پریدن در ماده پرش ارتفاع استفاده کرد و با آن موفق به کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی۱۹۷۴ تهران شد.

گفتنی است نشریه «الاخباریه» عربستان هم خبر داد که سالم مروان دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال این کشور و باشگاه النصر در سن 64 سالگی درگذشت.

پیشکسوت باشگاه النصر و فوتبال عربستان مشهور به «شیر» بود. این دروازه بان در سال 1991 دچار سانحه رانندگی و فلج شد.دروازه بان سابق سعودی ها بعد از سال ها ویلچرنشینی امروز درگذشت.

10

کدخبر: 877469 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟