پیش بینی از بازی امشب آرژانتین و استرالیا/ آلبی سلسته به فکر صعود

به گزارش رکنا، از ساعت ۲۲:۳۰ امشب (شنبه) در دیداری از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی، تیم‌ ملی آرژانتین در ورزشگاه احمد بن‌علی شهر الریان به مصاف حریف آسیایی خود استرالیا می‌رود.

آلبی سلسته که در بازی نخست خود و در بهت همگان بازی برده را مقابل عربستان با شکست عوض کرد، این ترس بین بازیکنان و همچنین مردم کشور سرزمین نقره ایجاد شد که جام بیست و دوم به شکل خوبی برای آرژانتین پیش نرود اما رفقای مسی که قصد حذف زودهنگام از جام را نداشتند خیلی زود توانستند در بازی دوم با مکزیک، شکست بازی نخست را به بُرد تبدیل کنند و در بازی پایانی هم به لهستان اجازه عرض اندام به حریف اروپایی خود را ندادند و توانستند برتری خود را در 90 دقیقه به رخ حریف بکشند و بدون اینکه گلی در این بازی‌ها دریافت کنند با 6 امتیاز این گروه به مرحله یک هشتم نهایی بروند تا در این مرحله به مصاف استرالیا بروند.

طبق گفته تمام بازیکنان فعلی و همچنین کادرفنی، جام از امروز برای آرژانتین رنگ بوی دیگری به خود گرفته و به خوبی می‌دانند که مانند بازی با عربستان هیچ جای اشتباهی ندارند و باید جام را جدی دنبال کنند تا در آخرین جامی که لئو حضور دارد بتوانند پس از 1986 که با عملکرد معجزه‌آسای مارادونای فقید به جام رسیدند دوباره بتوانند برای سومین بار نام آرژانتین را بر روی این جام زیبا هک کنند.

مسی و رفقا در این 3 دیدار گذشته توانستند چشمه‌ای از هنرنمایی که در کوپای آمریکای جنوبی داشتند را به رخ بکشند و اینطور که پیداست نباید کار چندان سختی در دیدار با کانگوروها داشته باشند. شاگردان اسکالونی پس از این دیدار باید به مصاف احتمالی هلند بروند و در صورت گذر از این حریف هم باید در یک بازی فینال گونه به مصاف رقیب سنتی خود برزیل بروند.

از طرف دیگر کمتر کسی این فکر به ذهنش خطور می‌کرد که استرالیا در گروهی که دانمارک و تونس با ستاره‌های گران قیمتشان حضور داشتند، بتواند یکی از سورپرایزهای مرحله حذفی جام‌جهانی نام بگیرد این تیم پس از 16 سال به مرحله حذفی رسید تا تبدیل به اولین تیمی که به‌عنوان نماینده 2 قاره اقیانوسیه و آسیا راهی مرحله حذفی جام‌جهانی می‌شود نام خود را ماندگار کند. استرالیا اگر بتواند شبیه بازی با دانمارک و تونس را در زمین پیاده کند چه بسا شانس داشته باشد حتی به برتری در این دیدار هم فکرکند.

آمار بازی‌های این 2 تیم به شرح زیر است:

1- سپتامبر 2007 در دیداری دوستانه آرژانتین موفق شد استرالیا را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. 

۲) آرژانتین و استرالیا در 2 دیدار به مصاف هم رفته‌اند که یکی در جام کنفدراسیون‌های 2005 بوده و دیگری دوستانه که هر 2 بازی را هم آلبی‌سلسته به سود خودش خاتمه داده است.

3) آرژانتین برای پانزدهمین مرتبه در مرحله حذفی جام‌جهانی قرار می‌گیرد.

4) استرالیا که برای ششمین دوره در جام‌جهانی حاضر می‌شود فقط برای دومین مرتبه در مرحله حذفی این تورنمنت حضور دارد. مرتبه قبلی سال ۲۰۰۶ به ایتالیای قهرمان آن دوره باختند و کنار رفتند.

5) آرژانتین در هر ۴ دیدار قبلی‌اش مقابل نمایندگان آسیا در جام‌جهانی پیروز شده است. ۲ مرتبه کره‌جنوبی، یک مرتبه ژاپن و یک مرتبه ایران به آلبی‌سلسته باخته‌اند.

6) استرالیا اولین تیم در تاریخ جام‌جهانی است که به‌عنوان نماینده 2 قاره (اقیانوسیه و آسیا) به مرحله حذفی می‌رسد.

7) لیونل مسی با حضور در دیدار مقابل لهستان صاحب رکورد بیشترین بازی برای آرژانتین در تاریخ جام‌جهانی شد. لئو 22 مرتبه در 5 دوره برای آلبی‌سلسته به میدان رفته.

8) مسی امیدوار است در آخرین حضورش در جام‌جهانی به رکورد گابریل باتیستوتای 10 گله در جام‌جهانی برسد. لئو 8 مرتبه در این مسابقات گل زده است.

انتهای پیام/

کدخبر: 849407 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟