تصمیمات کُمدی کی‌روش مقابل انگلیس ؛ هر اشتباه یک گل ! / وقتی مربی دوربینی کیش و مات شد

به گزارش رکنا، نتیجه بازی ایران مقابل انگلیس هیچگاه از ذهن دوست‌داران فوتبال پاک نمی‌شود. دریافت ۶ گل در بازی اول ، آن هم در حالی که در مجموع ۲ جام‌ جهانی گذشته روی هم این تعداد گل را دریافت کرده بودیم.

این شکست غیر قابل توجیه دست‌ پخت کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی است که هیچکس را غیر از خودش قبول ندارد.

مربی که خیلی دوست دارد خاص باشد اما بیشتر عشق دوربین است. مربی کم افتخاری که با در اختیار داشتن بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو ، محمد صلاح ، خامس رودریگز و ... هم دفاع می‌کند و به جای عملکرد فنی با مصاحبه‌هایش مشهور است.

در ادامه تمام‌ اشتباهات فنی کی‌روش را در بازی مقابل انگلیس با هم‌ مرور می‌کنیم

*اشتباه اول : سیستم

کی‌روش در بازی مقابل انگلیس از ۳ دفاع مرکزی استفاده کرد اما سوال اینجاست که آیا او اصلا نحوه بازی با ۳ مدافع را بلد است؟
چند جلسه برای این سبک بازی تمرین کرده و آیا اصلا ابزار این کار را دارد؟ به نظر می‌رسد این مربی کارتون فوتبالیست‌ها را زیاد تماشا می‌کند که فکر کرده با عوض کردن شماره پیراهن‌ها در بازی تدارکاتی و چند جلسه تمرین می‌تواند رقیب را فریب داده و با ۳ دفاع مرکزی موفق شود.

*اشتباه دوم : سوزاندن یک بازیکن

روزبه چشمی در فصل جدید کاملا در پست هافبک دفاعی جا افتاده اما در بازی مقابل انگلیس دفاع میانی آن هم در سیستم ۳ دفاعه بود ! ضربات سری که مگوایر روی سر روزبه زد و بازی‌های بدون توپ هری کین که چشمی را بارها به ناکجا آباد راهنمایی کرد مشخص می‌کند این انتخاب اشتباه بود.

* اشتباه سوم : بازی دادن به ۲ لژیونر بی‌کیفیت

بدون تعارف میلاد محمدی و علی کریمی در یکی دو سال گذسته جزو بی‌کیفیت‌ترین لژیونرهای ایران بودند اما مقابل انگلیس فیکس بازی کردند! نکته جالب اینجاست بازیکنانی مانند امید نورافکن و میلاد سرلک در پست آنها از لیست جام جهانی خط خوردند !

* اشتباه چهارم : تمرکز روی هری کین

کی‌روش برنامه ویژه‌ای برای مهار هری کین داشت اما گویا نمی‌دانست این بازیکن در حال حاضر بهترین false 9 دنیای فوتبال است و نقش مهاجم سایه را بی‌نظیر بازی می‌کند.
کین بارها با حرکت به کناره‌ها و دور شدن از محوطه جریمه مدافع آخر ایران را با خود به بیرون از محوطه کشاند تا فضا برای سایر بازیکنان باز شود.
برای اثبات این موضوع به گل چهارم و پنجم تیم‌ملی انگلیس توجه کنید.

*اشتباه پنجم : بی‌برنامگی هنگام داشتن توپ

تمام فوتبال‌دوستان می‌دانند کی‌روش همواره در بازی‌های دشوار توپ را به حریف می‌دهد تا فضا را ببندد. این کار شاید در ۲ جام‌جهانی قبل باعث شده بود کمتر گل بخوریم اما مطمئنا مربی باهوشی مثل ساوتگیت هم ایران را آنالیز می‌کند و می‌داند چگونه آنتی سیستم را روی تیم کی‌روش پیاده کند.
همین موضوع سبب شد تا تیم ایران هنگام داشتن توپ بی‌برنامه باشد تا شرایط برای انگلیس برای بازپس‌گیری و انتقال سریع از دفاع به حمله راحت شود.

اشتباه ششم : تعویض‌ صفر با صفر

کی‌روش در این بازی ۶ تعویض انجام داد. به غیر از تغییر درون دروازه که از روی اجبار بود سایر بازیکنان تعویضی چه گلی به سر تیم زدند؟
تیمی که نیمه اول ۳ گل دریافت کرده چرا باید بازیکنان هم پستی را با هم‌جا به جا کند و هیچ بار هجومی به آن اضافه نشود؟
شاید کی‌روش سردار آزمون هم از روی رودربایستی وارد زمین کرد تا بگوید من برای دقایقی هم که شده هجومی بازی کردم !

با تمام این اوصاف سرمربی دوربینی تیم ملی ایران به ازای هر اشتباه یک گل از انگلیس خورد تا شاید یاد بگیرد در فوتبال باید حمله کردن را هم یاد گرفت.

همیشه نمی‌توان با مصاحبه و شلوغ‌کاری نتیجه گرفت (هرچند کی‌روش تاکنون هیچ نتیجه مثبتی با تیم ملی کسب نکرده) و هوادار ایرانی از تیمش انتظار فوتبال زیبا دارد.

آقای کی‌روش ؛ لطفا به خودت بیا و همانقدر که در نشست‌های خبری حرفه‌ای هستی ، در کوچینگ هم خوب باش تا آبروی فوتبال ایران را نبری.

امید است تیم ایران در ۲ بازی پیش رو مقابل ولز و آمریکا نتایج مورد نظر را کسب کرده و از گروه خود صعود کند چون در غیر این صورت مهدی تاج باید بابت انتخاب کی‌روش همیشه ناکام پاسخگو باشد چون کی‌روش قطعا هیچ مسئولیتی قبول نکرده و زمین و زمان را مقصر ناکامی احتمالی می‌داند !

انتهای پیام/

کدخبر: 845643 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟